Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Răzvan Cuc, Uber alles!

Laurențiu Mușoiu 25.06.2019 - 09:41
Laurențiu Mușoiu

Ministrul Răzvan Cuc joacă, probabil, cea mai importantă carte din cele trei mandate ale sale de șef al Transporturilor, în încercarea de a-și salva funcția, scăpând de remanierea guvernamentală anunțată de premierul Viorica Dăncilă.

Share

Cuc trebuie să rezolve problema care l-a „condamnat“ la demitere pe predecesorul său la fruntea Ministerului Transporturilor, Lucian Șova, legalizarea sau trecerea în ilegalitate a serviciului de transport public Uber.

Așa-recunoscuta „mafie a taximetriștilor“ l-a trimis „pe apă“ pe Șova, iar acum vrea să-l zboare pe Cuc. Până acum, actualul ministru al Transporturilor a reușit să evite soarta lui Lucian Șova, jucând la două capete, evitând să fie „executat“ de patronatele din taximetrie (cele mai influente și cele mai evazioniste, organizate în asociații, teoretic, profesioniste) mimând, alături de parlamentarii săi, o lege care să le lase impresia operatorilor de taximetre că Uber este scoasă în afara legii. Țeapă! Dar acum taximetriștii s-au înfuriat pe Cuc și nu vor să se ardă a doua oară.

Cuc a devenit celebru după apariția ordonanței ce modifică Legea taximetriei, şoferii care utilizează aplicaţiile Uber, Bolt şi Clever fiind opriți de poliție, amendați cu 5.000 de lei și alegându-se cu plăcuțele de înmatriculare confiscate. Ministrul Cuc a cuvântat: „Ce am reglementat noi până în prezent nu interzice Uber să funcționeze pe piață. Am discutat cu cei de la Uber, am stabilit că săptămâna viitoare vom avea o altă întâlnire pentru a finaliza și a integra aceste observații. Am văzut că toată lumea a spus că s-a interzis Uber; nu! Noi am dat o ordonanță care vine să combată pirateria. Dar eu știu că la Uber, când faci o comandă, se face plata online, se eliberează o dovadă că ai făcut plata online, deci nu sunt pirați, asta vă spun. Eu îi sfătuiesc pe șoferii care au luat amenzi astăzi să meargă să le conteste în instanță. Să știți că și eu am fost amendat de poliție și am contestat când am considerat că mi s-a făcut o nedreptate“, spunea Cuc în ziua de 16 mai.

Au trecut 40 de zile, oficialii guvernamentali au lecturat soluția legislativă pentru transportul alternativ de persoane. În noua formulă legislativă, aplicațiile Uber, Bolt și Clever se pot reglementa numai prin intermediul unei platforme avizate tehnic de către Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale. Mai mult, astăzi proiectul legislativ a primit toate avizele și este pe ordinea de zi a ședinței de Guvern.

Iar din informațiile noastre, ordonanța va fi și adoptată de Guvern. Deci, Uber a avut putere de influență mai mare la oficialități, față de amenințările taximetriștilor de a bloca traficul în București. Asta ar însemna că ministrul Cuc ar reuși să-și salveze tronul de „rege“ al Transporturilor. Ar fi cu adevărat o dovadă de brand încasator al lui Cuc, care ar ieși doar cu puține „vânătăi“ după scandalurile recente din Ministerul Transporturilor, legate de aeroporturi, TAROM și CFR, în toate aceste cazuri Cuc reușind să iasă mai mult decât cu fața curată, ci și cu oamenii săi de încredere numiți în posturi-cheie ale acestor companii de stat esențiale. Acest lucru demonstrează puterea pe care Răzvan Cuc (încă) o are în PSD. Putere care i-ar face invidioși pe oameni mai vechi în partid, ca de exemplu Ecaterina Andronescu, ministrul Educației Naționale, care, se pare, nu va scăpa de remanierea guvernamentală. Asta la presiunea sindicatelor din Învățământ. Astfel, s-ar putea demonstra că Răzvan Cuc este mai rezistent în fața sindicaliștilor decât Ecaterina Andronescu. Ce-i drept, în sindicatele din taximetrie nu există atât de multă influență a PSD precum în cele din Educație.

„Vom discuta astăzi în Guvern, în primă lectură, soluţia legislativă pentru organizarea şi funcţionarea activităţii de servicii alternative de transport, după un complex proces de consultare publică cu toţi cei interesaţi şi parcurgerea etapelor legale şi procedurale“, a anunţat premierul. „Pentru prima dată reglementăm acest tip de transport de persoane, care funcţionează prin intermediul unor platforme digitale şi la care apelează tot mai mulţi cetăţeni. Soluţia pe care o avem în vedere va asigura transportul pasagerilor în condiţii de siguranţă şi accesul acestora la cât mai multe opţiuni, astfel încât încurajarea concurenţei loiale şi relaţia corectă între cerere şi ofertă să ducă la servicii de calitate. Vom crea un sistem unitar de reglementare a activităţilor de transport alternativ care funcţionează prin intermediul unor platforme digitale, prin autorizarea administrativă a acestora pe o perioadă de trei ani atât în ceea ce priveşte platformele digitale, cât şi operatorii de transport alternativ“, a spus Dăncilă în debutul şedinţei de Guvern de săptămâna trecută. Tot Dăncilă mai spunea că „pentru siguranţa cetăţenilor vor fi stabilite clar condiţiile în care aceste servicii vor fi autorizate, obligaţiile pe care le au operatorii şi conducătorii auto, dar şi criteriile pe care să le îndeplinească autoturismele utilizate“.

Să înțelegem din acestea că, în sfârșit, patronatele din taximetrie și-au găsit “nașul”? Acum, depinde doar de ce nou “mastodont” de influență la nivel guvernamental se va naște.

Comentarii

loading...