Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Protejarea mediului, scoasă din priză

Laurențiu Mușoiu 10.11.2020 - 00:24
Laurențiu Mușoiu

De la nivelul Guvernului – nu neapărat a celui actual, cu a multor formate de când România a trecut, așa cum a putut, la democrație – ni se tot spune că țara noastră vrea să ,meargă spre ecologie.

Share

Aleșii poporului român ne vorbesc despre “neutralitate climatică”.

Acesta este obiectivul asumat de România, pe care trebuie să îl atingem, până în anul 2050.

Acest lucru înseamnă, după un calcul matematic de clasa întâi, în treizeci de ani.

Acest număr este descurajator, având în vedere că în ultimii treizeci de ani, în țara noastră nu a fost inaugurat niciun kilometru de cale ferată electrificat.

Avem marea realizare: calea ferată care leagă Gara de Nord din Capitală de Aeroportul Internațional “Henri Condă” Otopeni.

Acest proiect măreț, un compromis pentru organizarea pe Arena națională a câtorva meciuri de la turneul final al Campionatului European de Fotbal Euro 2020 (devenit Euro 2021, din cauza pandemiei mondiale de COVID-19), ce a înlocuit linia de metrou, pe care autoritățile nu au fost capabile să o realizeze, a fost realizată tot neelectrificată.

Oficialii europeni au anunțat că peste 70% din gradul de poluare provine din transportul rutier și numai 1,6% de pe calea ferată eletrificată.

Și nu este singura problemă a României, în ceea ce privește protecția mediului înconjurător.

Ni se recomandă să ne achiziționăm autoturisme electrice, dar, nu avem unde să le încărcăm.

Astăzi, nu avem nicio stație de încărcare a mașinilor electrice.

Mai mult Guvernul României și instituțiile de resort ce îi sunt subordonate, Ministerul Transporturturilor, Compania de Drumuri, nu au un plan/program pentru a dezvolta o rețea de stații de încărcare a mașinilor electrice.

În primăvară a fost demarată o licitație, în prezent, blocată, cum ne-am obișnuit, din cauza unor contestații.

Nimeni nu face nimic, joc de glezne, stăm și stăm de mai bine de 30 de ani, privind în viitor.

Contestațiile și birocrația au adus calea ferată în colaps.

Aceasta, în condițiile în care calea ferată electrificată este cel mai bun model de transport ecologic, din lume.

 

Trenul spre aeroport, electrificat, când vor zbura porcii

În România, de la începutul anului, au fost înmatriculate peste 1.400 de automobile verzi, electrice și hibride.

Guvernanții par să fi uitat despre acel Green Deal, adică reducerea spre zero a emisiilor de carbon, a poluării.

În tot acest timp, Germania ajută industria auto cu două miliarde de euro, pentru a realiza trecerea la motoare electrice și conducere autonomă.

Oficialii germani au fost de acord cu un pachet de sprijin de două miliarde de euro pentru a-i ajuta pe producătorii auto să treacă de la motoarele cu combustie, la cele pentru maşinile electrice, şi la conducerea autonomă, potrivit unui document al Ministerului Economiei din Germania.

Conform programului, care va intra în vigoare în 2021, Guvernul de la Berlin intenţionează să acorde subvenţii jucătorilor cheie din industria auto, până în 2024.

De asemenea, fondurile vor fi folosite pentru activităţi de cercetare dezvoltare pentru digitalizarea lanţurilor de aprovizionare, imprimare 3D, pregătirea angajaţilor şi folosirea în comun a datelor privind producţia.

Executivul german intenţionează să acopere până la 60% din costurile pentru marile companii şi 80% pentru firmele mici şi mijlocii care realizează facilităţi de producţie prietenoase cu mediul.

„Trecerea la noile produse, în special pe segmentul mobilităţii electrice, necesită o ajustare a producţiei. Ciclurile de producţie inovative necesită facilităţi de producţie mai flexibile, iar presiunea costurilor este ridicată”, se arată într-un document consultat de Reuters.

Programul face parte din planul de redresare al economiei germane, menit să atenueze impactul pandemiei de coronavirus, scrie Agerpres.

Producătorii auto din cea mai mare economie europeană s-au confruntat în 2019 cu un an dificil, deoarece încetinirea PIB-ului a coincis cu tranziţia dinspre autovehiculele echipate cu motoare cu combustie internă spre autovehiculele electrice. În plus, temerile privind escaladarea tensiunilor comerciale globale au afectat încrederea în industrie.

 

Hibridul românesc, prima mașină alimentată cu vorbe

Industria auto germană are nevoie de miliarde de euro pentru investiţii în extinderea reţelei de staţii de reîncărcare şi în energia regenerabilă, pentru a stimula cererea pentru vehicule electrice, apreciază analiştii.

Statutul Germaniei de mare putere globală în domeniul manufacturier s-a construit în mare parte pe industria auto, însă, în ultima vreme, îngrijorările legate de poluare, intensificate de scandalul manipulării emisiilor poluante izbucnit în 2015 la Volkswagen, disputele comerciale şi încetinirea economică au afectat cererea pentru automobilele germane.

În România, ambii producători auto autohtoni au modele ecologice, Dacia prezentând recent automobilul său electric.

Prin discursul politic, atât guvernarea PSD, cât și reprezentanții actualului executiv, cât și președintele Klaus Iohannis, și-au exprimat sprijinul pentru industria auto din țara noastră.

Însă, când vine vorba de acțiuni ferme, aici nu se mai vede nimic.

Vrem automobile electrice, prietenoase cu mediul, preferabil produse în România, pentru a ne sprijini industria, dar nu avem unde să ne încărcăm automobilul.

Concluzia este una simplă și cunoscută, din nefericire, foarte bine, de toți românii: în politica de pe Dâmbovița, vorbele nu se transpun în fapte.

Pote și din cauza acestor vorbe în vânt ale politicienilor români, primul automobil electric produs sub sigla Dacia va fi realizat în China.

Noul model are o are o autonomie medie de 225 km.

Reprezentanții Groupe Renault au afirmat că în condiții de frig extrem sau de condus la viteză maximă, autonomia ar putea scădea sub 150 km.

Spring va fi produs în China la uzina unde este construit în prezent micul SUV K-ZE al Renault, dar cei de la Dacia spun că Spring este structural diferit și ranforsat, pentru a fi conform cu regulile europene, inclusiv la capitolul teste de siguranță EuroNCAP.

În mod cert, nu doar politicile proaste ale României în ceea ce privește susținerea automobilelor electrice au stat la baza deciziei francezilor de a produce noua Dacie în China, ci, în primul rând, costurile de producție reduse.

Dar să ne amintim și de proiectele de infrastructură pe care producătorul auto din România le-a solicoitat în dese rânduri, mai ales Autostrada Pitești – Sibiu.