Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Prostia persistentă la admiterea în liceu

Laurențiu Mușoiu 13.07.2020 - 01:44
Laurențiu Mușoiu

De aproximativ două decenii, România a implementat repartizarea computerizată a absolvenților de clasa a VIII-a în învățământul liceal și în cel profesional.

Share

Te-ai gândi că după atâta vreme și cu progresul tehnologic, nu ar trebui să mai avem probleme în organizarea și desfășurarea acestei etape.

Au fost ani când a picat sistemul și au mai apărut fel de fel de alte probleme.

Totuși, cel mai grav lucru este că încă nu sunt completate bine fișele cu opțiunile elevilor.

Nu vorbim totuși de puține cazuri, anul acesta, după prima etapă a repartizării computerizate am avut 8.570 de elevi care nu au fost repartizaţi, deoarece nu au completat suficiente opţiuni care să le permită încadrarea într-o unitate de învăţământ liceal.

Li se mai acordă o șansă, în etapa a doua (toți absolvenții de clasa a VIII-a vor ajunge la un liceu sau la o școală profesională, deoarece, în România, învățământul obligatoriu este de 11 ani de studiu – de la clasa pregătitoare la clasa a X-a), dar mulți dintre acești copii au ratat șansa de a învăța într-un liceu cu un nivel de pregătire corespunzător cunoștințelor lor.

Vor ajunge la licee mai slab cotate sau chiar la școli profesionale.

Avem o mulțime de vinovați pentru această situație, de la conducerea Ministerului Educației, la inspectoratele școlare, profesori și părinți.

Ministerul organizează, teoretic, prin inspectoratele școlare instruirea profesorilor diriginți, pentru a le explica părinților cum trebuie completate fișele cu opțiuni.

Aceste instruiri, avem dovada din cifra de mai sus, fie sunt de formă și nimeni nu înțelege nimic, fie se organizează doar pe hârtie.

Apoi, intervine și nepăsarea unor profesori, lipsa de interes în a le explica părinților cum să completeze aceste fișe, cu toate că sunt obligați să țină ședințe de instruire.

Nu în ultimul rând, apare și îngâmfarea unor părinți, care trăiesc în lumea lor și care indiferent de rezultatele obținute de copii la Evaluarea Națională și în anii de gimnaziu, au în gând unul – trei licee bune, pe care le doresc pentru odrasle și pe acelea le trec pe hârtie.

Și mai des întâlnită este eroarea de a trece toate liceele , de la cel mai bun în jos, pe opțiuni.

Este total greșit, deoarece la repartizare se ia în calcul mai întâi prima opțiune.

Nu are rost să treci ca primele opțiuni licee bucureștene precum Lazăr sau Sava, dacă tu ai media 7, deoarece ai șanse foarte mari să pierzi și locul într-un liceu de nivelul tău și să ajungi la unul mult mai slab.

Pe scurt: lipsa de educație a unor părinți și nepăsarea multora din sistem reduc semnificativ șansele a mii de copii la dezvoltare, anual.

Comentarii

loading...