Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Mai mulți vor să fie profesori, mai puțini sunt pregătiți

Laurențiu Mușoiu 29.07.2020 - 23:59
Laurențiu Mușoiu

Experiența pandemiei COVID-19 a crescut interesul tinerilor pentru o carieră în medicină sau în învățământ.

Share

Acest lucru ne este sugerat de numărul mai mare de candidați la concursurile de admitere în facultățile de profil (Medicină și Farmacie, respectiv Științele Educației, Departamentul pentru Formarea Profesorilor sau Litere, Istorie, Geografie etc.).

Probabil și faptul că salariile din aceste domenii nu au scăzut pe timp de pandemie, - excepție a fost la plata cu ora în învățământul preuniversitar, care nu s-a mai acordat – au determinat un interes crescut pentru o astfel de carieră.

Totuși, referindu-ne la învățământ, doar pentru că avem mai mulți tineri care doresc să devină profesori, acest lucru nu înseamnă că vom avea și dascăli mai buni.

Rata de promovare a Definitivatului în învățământul preuniversitar, 69,17%, înainte de contestații cea mai mică din ultimii trei ani, ne indică o pregătire precară a candidaților, în timpul pandemiei.

În mod cert putem spune că mulți profesori din învățământul preuniversitar s-au culcat pe o ureche în timpul pandemiei, și din cauza comunicării deficitare a conducerii Ministerului Educației, care a jonglat cu data examenelor, dar și așteptându-se, probabil, la subiecte mai ușoare.

Comentarii

loading...