Datele indică însă că nu am avut o organizare nemaipomenită a examenului maturității.
În primul rând, s-a înregistrat cel mai mare număr de contestații, iar după cea de-a doua corectură a lucrărilor, multe note au fost modificate, cele mai multe în sus.
Există două posibilități: fie s-a forțat, cu indicații de la nivelul inspectoratelor sau chiar de la minister ridicarea ratei de promovare, pentru a nu mai fi cea mai mică din ultimii ani, fie s-au comis multe erori din partea profesorilor corectori.
Pentru această a doua ipoteză există numeroase explicații.
În primul rând, vorbim de o presiune în plus pe profesorii corectori, care au fot nevoiți să evalueze lucrările cu masca pe față și, cum este logic, s-au temut și ei pentru sănătatea lor, fiind expuși, în timpul examenului.
A fost mult mai mult de lucru, deoarece mulți profesori au fost și asistenți și corectori, lucrând și la soluționarea contestațiilor, în plus participând apoi și la sesiunea specială, dedicată candidaților care nu s-au putut prezenta în primă instanță din motive medicale.
De asemenea, trebuie luat în considerare că la această sesiune a Bacalaureatului de vară nu au participat doar profesorii cei mai pregătiți și cu experiență la examenele naționale.
Inspectoratele școlare au fost disperate să asigure numărul suficient de cadre didactice, în condițiile unei reticențe a profesorilor cauzate de pandemie, dar și influența sau lipsa de interes a conducerii unităților de învățământ, pe criterii politice.
În concluzie, este previzibil că vei avea o rată mai mare a erorilor de evaluare, în condițiile în care ai la fel de mulți sau chiar mai puțini profesori implicați în examen și cu în jur de 12.000 mai multe contestații, față de anul precedent.