Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Fir mai încins, la înscrierea în a IX-a

Laurențiu Mușoiu 27.05.2020 - 00:03
Laurențiu Mușoiu

Se apropie o periodă încărcată de emoţii, pentru mii de elevi şi părinţii acestora, în fiecare an.

Share

După Evaluarea Naţională, pentru cei care au încheiat ciclul gimnazial, urmează înscrierea la liceu.
An de an, înmatricularea în clasa a IX-a a iscat numeroase nemulţumiri din partea multor elevi şi părinţi, care s-au considerat nedreptăţiţi, unii pe bună dreptate, alţii probabil din cauza unei imagini ireale pe care şi-au format-o despre situaţia lor (nivelul de pregătire şi capacitatea de dezvoltare).
Indiferent de situaţie, o vină foarte mare trebuie să revină conducerilor Ministerului Educaţiei din toţi aceşti ani.
Sunt peste 15 ani de când a fost introdusă repartizarea computerizată a elevilor în clasa a IX-a şi am continuat să avem problem.
Au fost cazuri în care sistemul a dat erori – sau cel puţin aceasta a fost explicaţia facilă – şi în care elevii, îndrumaţi de părinţi şi de unii profesori, nu au completat correct opţiunile de licee.
Astfel, copii care meritau să ajungă într-un liceu de top au ajuns în clase cu un nivel semnificativ mai scăzut.
Aici, ministerul de resort are o mare vină pentru că nu a reuşit să le explice tuturor părinţilor şi angajaţilor din învăţământul românesc cum trebuie procedat.
Anul acesta, din cauza situaţiei inedite în care ne-a adus pandemia COVID-19, ecuaţia va fi şi mai complicată.
Înscrierea, depunerea opţiunilor, va putea fi realizată online sau telefonic.
Ne-am lămurit deja cât de pregătite au fost multe şcoli în gestionarea procesului de învăţare online.
La această problemă s-ar mai putea adăuga şi situaţii în care să se spună că persoana care a preluat datele telefonic nu a înţeles bine.
Cu alte cuvinte, noi motive de contestare şi o posibilă netezire a drumului spre mai multe aranjamente de transferuri de la un liceu la altul, încă din clasa a IX-a.
Oare nu era o variant mai sigură aceea a extinderii perioadei de înscriere şi programării elevilor la şcoală pe interval orare, fără risc ridicat de infectare cu noul coronavirus, păstrând distanţarea socială?