Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Autostrada politica

Petre Mihai Bacanu 02.09.2005 - 00:00
Petre Mihai Bacanu

Numai soferii stiu cat de greu este sa circuli spre litoral, sa iesi pe la Nadlac ori sa parcurgi fara nervi DN1. Ciozvarta de autostrada Bucuresti-Pitesti este intr-o perpetua "reabilitare" si nimeni nu da socoteala. In loc sa fie scosi ...

Share

Numai soferii stiu cat de greu este sa circuli spre litoral, sa iesi pe la Nadlac ori sa parcurgi fara nervi DN1. Ciozvarta de autostrada Bucuresti-Pitesti este intr-o perpetua "reabilitare" si nimeni nu da socoteala.
In loc sa fie scosi minerii din galerii si folositi la viaducte si tuneluri, s-a preferat plata pentru stat acasa. Inalti demnitari ne spuneau ca ne scot ei autostrazile din cap. Mai apoi au venit certurile dintre politicieni pe unde sa se croiasca autostrazile. Motive politice. Guvernul trecut a preferat ruta Brasov-Bors fara sa stie de unde va lua banii. Este la mintea cocosului ca prioritar devine coridorul IV, care se face si cu efort european. Oficialii europeni sunt obisnuiti sa negocieze si sa aprobe fiecare tronson. Or banii pentru tronsonul Bucuresti-Cernavoda au fost antamati din 1999. Iar de atunci nu s-a mai negociat nimic, pentru ca se stia ca UE este iritata de traseul Brasov-Bors. BEI era sa ne taie de la portie pentru ca am intarziat cu 18 luni lucrarea. Seful Comisiei Europene in Romania ne-a spus si el ca prioritar este coridorul IV, care are asigurata finantarea in proportie de 75%. Cu banii de fotolii noi, in locul celor zgariate de ghiuluri, de la Camera Deputatilor s-ar mai fi inaintat un kilometru de autostrada sau cinci de drum modernizat.
N-avem autostrazi adevarate, dar avem una politica, cu foarte multe benzi asfaltate cu praf de pusca. Pe culoarele din stanga alearga singur PSD, fript la degete de focul "stenogramelor" (ard, ard, dar raman "solidari") si de amenintarile lui Iliescu, basca declaratia sa ca buclucasele inscrisuri de partid i-au luat prin surprindere pe fostii sai subordonati care s-au solidarizat la "talharii" si l-au schimbat. Pe benzile din dreapta se inghesuie insa multa lume. Acum, cand liderii PD asteapta verdictul final PPE (care totusi nu-i amalgam de partide) la solicitarea de a fi acceptati cu drepturi depline in marea familie populara, te-ai astepta ca discutiile despre fuziune sa se desfasoare cu rapiditate (fie si la Golden Blitz). Cu o conditie: sa inceteze galceava (accentuata in teritoriu).
PPE ar putea sa forteze unificarea tuturor fortelor de dreapta, avand in vedere ca reprezentantul sau in Romania este PPCD.
Acum liderii dreptei se acuza reciproc pentru declaratiile despre fuziune in loc s-o faca. De fapt PD este dator cu un raspuns inca din februarie, cand s-a avansat propunerea cu fuziunea la congresul democratilor. Parca e un facut: sa se zgandare unii pe altii prin presa, in loc sa se aseze cu picioarele in apa rece si sa decida: alba sau neagra. Numai asa vor disparea incompatibilitatile iar obiectivele vor fi cu adevarat comune si nu numai pe termen scurt (intr-o tara care pare divizata). Fuziunea ar face si guvernarea mai eficienta. Cu rezultate multumitoare si coerenta noua constructie mai poate castiga o data alegerile. Liberalii si democratii sa nu mai conteze pe situatia 1996-2000, cand se comportau ca si cum ar fi fost in opozitie fata de aliatul PNTCD, care-si asuma guvernarea intr-o tara in care nimeni nu-si asuma nimic.
Domnilor, sa-i aveti in vedere si pe alegatori - adepti ai fuziunii! Nu faceti fuziunea, veti ajunge la 6-7%, daca nu cumva veti impartasi soarta taranistilor! Va sapati singuri gropile in autostrada politica si urmeaza disolutia si erodarea rapida.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...