Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Digitalizarea s-a realizat, dar lipsește cu desăvârșire

Laurențiu Mușoiu 19.11.2020 - 00:07
Laurențiu Mușoiu

Devine tot mai dificil să ne dăm seama când fabulează și când spun adevărul actuala conducere a Ministerului Educației și reprezentanții Guvernului, în general.

Share

De la premierul Ludovic Orban și de la șefa Educației, Monica Anisie, am auzit, în repetate rânduri, că s-au realizat mari pași în predarea online: am avut dotări, avem manuale digitale disponibile pentru toate cadrele didactice și pentru toți elevii, aproape toți profesorii au fost instruiți pentru predrea online și multe altele.

În schimb, dacă ascultăm relatările cadrelor didactice, elevilor și părinților, se conturează o cu toată altă situație, al cărui termen definitoriu este “haos”.

Acum, ministrul Monica Anisie anunță că invită la discuții specialiști, în vederea realizării strategiei de digitalizare a Educației, SMART-Edu 2021 - 2027.

Nu putem spune că această inițiativă sună rău, dar deja învățământul românesc este saturat de inițiative și proiecte fără finalitate, de gargară politicianistă, cu alte cuvinte.

Ministrul Monica Anisie și echipa sa nu fac altceva decât să-și pregătească o ieșire bună din scenă, după alegerile parlamentare.

Mai exact, să poată spune că au lăsat o strategie care ar fi revoluționat învățământul românesc, dar care a fost abandonată de următorul ministru al Educației.

Nu este pentru prima dată când vedem un astfel de teatru din partea celor care s-au perindat la conducerea Ministerului Educației.

Dar, atât timp cât premierul și ministrul de resort afirmă că avem toate condițiile pentru desfășurarea în condiții optime a procesului de predare online, de ce mai este nevoie de o startegie de digitalizare?

Înțelegem, de la reprezentanții autorităților centrale, că totul este digitalizat.

Dacă nu este așa, de ce vorbim de o nouă strategie, în loc, pur și simplu, să respectăm prevederile Legii Educației Naționale 1/2011?

Adevăratul șef al Guvernului și al PNL, de la Palatul Cotroceni, va invoca mereu greaua moștenire de la PSD.

Dar de ce nu ne spune Klaus Iohannis, profesorul de fizică incapabil să pronunțe corect termeni precum “perioadă”, cum va putea fi aplicat proiectul său mult fluturat, “România Educată”, care este doar o înlănțuire de opinii/editoriale, în sistemul de învățământ, ca lege?