Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Limba română a picat la Capacitate

Raluca Alexandrescu Actualizat: 01.07.2014 - 13:54

Manualele de română, așa cum arată acum, sunt metoda cea mai sigură de a omorî în fașă entuziasmul celor mai pasionați elevi.

Share

Manualele de română, așa cum arată acum, sunt metoda cea mai sigură de a omorî în fașă entuziasmul celor mai pasionați elevi.

Zilele acestea, se finalizează, după contestații, rezultatele examenului de capacitate 2014, iar vineri începe înscrierea la licee. Primele rezultate la evaluarea naţională, înainte de contestaţii, au fost anunţate deMinisterul Educaţiei pe 27 iunie. Dintre cei aproape 160.000 de elevi care au dat examenul de capacitate 2014, 113.250 (70,8%) au obţinut me­dii peste 5. Pe materii, la ro­mână 73,1% au luat note pes­te 5, iar la matematică 72,9%. Deşi procentele la nivelul mediilor sunt apro­xi­mativ egale, există o răs­tur­na­re a raportului dintre matematică și ro­mâ­nă: potrivit datelor Ministerului Educaţiei, no­tele de 10 la matematică (4.300) au fost de opt ori mai numeroase decât cele de la ro­mână (538).

Pentru prima dată în ultimii ani, proba la lim­ba și literatura română pune mai multe pro­bleme decât cea la matematică. Pentru ori­ci­ne se uită la subiecte în căutarea ex­pli­cației, lu­crurile devin limpezi, iar reacția Fe­de­rației Na­ționale a Asociațiilor de Părinți și a Con­si­liu­lui Național al Elevilor, care au depus un me­mo­riu la minister după afișarea re­zul­ta­telor de la evaluarea națională, e absolut jus­ti­fi­ca­tă.

Mai mult decât atât, în cazul ambelor probe, contestațiile au vizat și întocmirea baremului de corectare, gândit fără o nuanțare necesară în funcție de gradul de dificultate al su­biec­tului sau de capacitățile creative și ima­gi­na­tive ale elevului. Atât la ro­mână, cât și la ma­te­matică, punctajul acordat unui exer­cițiu de dificultate mi­că sau medie – nivel de cla­sa a V-a – a fost adesea egal sau mai mare decât cel alocat unei probleme com­pli­cate, care so­licita cunoștințe avansate, gân­dire logică și ima­ginație. Tră­gând linia, ba­remul a ne­dreptățit elevii buni, bine pre­gătiți, lăsând în schimb loc unor statistici căl­duțe și reconfortante pentru MEN.

Citește continuarea comentariului în Revista 22.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...