Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

De ce România TV ar trebui închisă. Și de cine | OPINIE

Alina Mungiu-Pippidi Actualizat: 05.01.2017 - 08:05

Consiliul Național al Audiovizualului ar trebui să închidă România TV, așa cum a închis OTV. Iată cinci motive îndestulătoare și două recomandări.

Share

Consiliul Național al Audiovizualului ar trebui să închidă România TV, așa cum a închis OTV. Iată cinci motive îndestulătoare și două recomandări.

România TV nu a fost niciodată în legalitate; a emis mai întâi și a făcut rost pe șest de licență după aceea. Existența ei s-a bazat pe tipicul furt de identitate din statul român, unde proprietatea nu e niciodată protejată de autorități, combinație a faptului că firma furată (Realitatea TV) aparținea atunci lui S.O. Vîntu/E. Schwartzenberg, contra cărora Traian Băsescu lupta pe față, iar Ghiță era favorizat că îi făcea servicii (pretextul închiderii lui Vîntu au fost amenințările la adresa lui Ghiță, care a făcut o plângere – dosarele pe bune au venit mai târziu). Realitatea, prin patronii de atunci și administratorii judiciari de mai târziu, a câștigat în instanță, dar CNA (Răsvan Popescu) i-a permis practic lui Ghiță să păstreze profitul din furt și să-l reinvestească. Asta deși art. 96 (1) din Legea audiovizualului spune: „Constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la o lună la un an sau cu amendă transmisia serviciilor de programe de televiziune ori de radiodifuziune fără licenţă de emisie sau licenţă de utilizare a frecvenţelor radio în sistem digital terestru“. Și (2) „În cazul săvârşirii infracţiunilor prevăzute la alin. (1) instanţa poate dispune şi aplicarea dispoziţiilor Codului Penal privind confiscarea specială“.

CNA are dreptul, conferit de art. 95 (1), de a decide retragerea licenţei audiovizuale sau a dreptului de furnizare a serviciului media audiovizual la cerere, în cazul săvârşirii repetate de către furnizorul de servicii media a uneia dintre următoarele fapte: a) incitarea publicului la ură naţională, rasială sau religioasă; b) incitarea explicită la violenţă publică; c) incitarea la acţiuni care au drept scop disoluţia autorităţii de stat etc. Deciziile emise în condiţiile art. 95 şi 95 (1) pot fi atacate la secţia de contencios administrativ a Curţii de Apel; soluţionarea cauzei se face în cel mult 15 zile de la sesizare. Agenția de Monitorizare Media a adunat un dosar enorm privitor la asemenea incitări de către România TV, de la sănătatea președintelui la amenințări imaginare la frontiere și conspirații inventate. Numai pentru titlurile pe galben incitând la violență contra celor vânduți lui Soros sau agenturilor străine și ar trebui retrasă licența, că violența șovinismului practicat de RTV a contaminat întreaga campanie electorală, cu consecințe ce depășesc rezultatul imediat și nu aduc profit nimănui. Prost e cine își face iluzii că poți controla asemenea monștri odată ce le dai drumul din cușcă, cum cred că a văzut și Liviu Dragnea la nominalizarea lui Sevil Shhaideh.

Originea firmelor care finanțează această televiziune devine din zi în zi mai dubioasă, inclusiv privitor la naționalitatea lor. RISE Project a găsit recent în documentele „Panama Papers“  că există intermediari la firmele offshore ale lui Sebi Ghiță până și trei rusoaice cu domiciliile în Donețk, Ucraina, zonă separatistă, care muncesc în Federația Rusă, una fiind asistentă medicală. Serviciul de spălare a banilor a găsit deja firmele cipriote offshore ale lui Ghiță, care la rândul lor deschid alte firme offshore.

Societatea care operează licența audiovizuală a postului România TV, Ridzone Computers SRL, dar și firma care o operează, RTV Satellite Net, sunt pe lista firmelor controlate de Sebastian Ghiță pentru care procurorii au dispus sechestru până la concurența sumei de  129.343.768 lei, potrivit HotNews.ro. Pe lângă faptul că toate firmele lui Ghiță sunt legate printr-un algoritm care spală transferând de la una la alta bani din contracte publice al căror obiect nu e livrat sau e livrat nesatisfăcător, iată că firmele direct implicate au probleme, ceea ce ar trebui să ducă la suspendarea licenței până la clarificare, la o televiziune ca asta pot cumpăra kompromat și Putin, și ISIS, are exact profilul descris de Parlamentul European.

Multe dintre contractele publice obținute de Ghiță, nici pe departe toate, fac obiectul mai multor dosare DNA. Numai cele legate de offshores identificate de RISE arată că Ghiță este un băiat de minge al serviciilor, de asta a și fost lăsat cu deplină impunitate să dispară și sunt greutăți cu arestarea lui. STS, un serviciu secret, i-a dat 157 de milioane în 2012-2014, iar MAI 48 de milioane. Daniel Befu, de la România Curată, a găsit și banii europeni dați SRI că sunt sifonați și prin firme Ghiță. Această rețea de crimă organizată e instalată chiar în cadrul siguranței naționale și ultimul lucru de care avem nevoie în timpurile astea este să le mai permitem să aibă și serviciu de propagandă propriu, care să servească interesele lor mercenare. Până când o să-i anihileze complet DNA, care cred că va avea nevoie de ajutorul nostru, adică de mobilizare în stradă contra corupției din servicii, facilitată de complicitatea unor organe de stat, măcar diversiunea fățișă, seară de seară, trebuie să înceteze.

Recomandările mele sunt după cum urmează.

În primul rând, Dacian Cioloș, imediat după ce redevine un simplu particular, trebuie să-i dea în judecată. Orice particular direct lezat de România TV și cu un caz clar trebuie să o facă, iar cine nu are asistență juridică să ne contacteze la România Curată sau la orice ONG care se ocupă de media. Cioloș are un caz beton, cel cu fiul nelegitim lui Soros, are și o pierdere netă ușor de dovedit – popularitatea lui s-a prăbușit pe la jumătate în campanie, conform IRES (care și leagă această pierdere de campania România TV), și el a pierdut alegerile, deci iată toate elementele constitutive necesare. Cazul e o pleașcă, și să le ceară despăgubiri cât bugetul lor pe doi ani, că să pierzi alegerile nu e o pierdere mică.

Coaliția pentru o presă curată, cu puținii ei membri atâția cât se găsesc, adică acele organe de presă care au curajul să își recunoască finanțatorii, și ONG-urile care îi monitorizează și asistă trebuie să facă o mobilizare mult mai mare ca să avem demonstrații, ocupări și alte acțiuni creative prin care publicul să ceară o presă curată. Lăsați aia cu știrile false de pe Facebook, e pierdere de vreme, iată o situație mult mai gravă. Oficialii care par a cauționa presa murdară, de la cei din CNA la procurorul general – care înțeleg că ar crede că e opinie să spui că Dacian Cioloș e fiul ilegitim al lui Soros (cum ar fi dacă ar opina cineva că dl Lazăr e fiul nelegitim al lui Gigi Becali, tot așa ar crede că are omul dreptul la opinie) – au nevoie să îi îndemne publicul să aplice legea în cazul de față. Că nu le vine de la sine, cumva. România e murdară pentru că atâția români, inclusiv printre autorități publice, se simt în murdărie ca peștii în apă.

P.S.: Nu am TV la Berlin, nu mă uit la România TV. Atât cât mă uit când mai dau pe acasă, ce e mai de neiertat în ochii mei este ce au devenit fetele alea pe care le țin minte când au început la Realitatea, tinere, frumoase și deștepte. E cazul să li se mai dea o șansă în viață, dacă nu o fi prea târziu deja.

 

Citește totul despre:

Comentarii

loading...