16.9 C
București
luni, 7 octombrie 2024
AcasăOp & EdOpiniiTAROM schimbă “pilele” de iarnă cu cele de vară

TAROM schimbă “pilele” de iarnă cu cele de vară

Coaliția de guvernare vrea să-i convingă pe români, cât și pe Comisia Europeană, că are pregătită o reformare a transportatorului aerian de stat, TAROM.

În realitate însă, totul indică doar o reîmprospătare sau întinerire, dacă doriți, a familiei care acaparează Compania Națională de Transporturi Aeriene a României TAROM S.A..

În plus, șeful TAROM, Mihăiță Ursu, nederanjat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, are motive temeinice să viseze la un “festin” pe finanțare europeană.

De fapt, asistăm la un plan minuțios de împrospătare a personalului administrativ angajat pe sprânceana directorului general al TAROM.

Transportatorul aerian de stat are ca obiectiv reducerea numărului mare de angajați, în mare măsură plimbători de hârtii prin birouri și analiști în spatele ceștilor de cafea.

TAROM pregătește concedierea mai multor angajați din rândul personalului de zbor.

În schimb, birourile-cafenea rămân intacte.

Potrivit informațiilor cotidianului național “România liberă”, TAROM pregătește concedierea a 19 angajați – mult sub ținta stabilită – și are 40 de persoane gata de angajare, după această “ușurare” a organigramei.

În această perioadă, conducătorii auto sunt preocupați de schimbarea anvelopelor de iarnă, cu cele de vară.

Într-un mod similar, conducerea TAROM schimbă multe doamne și domnișoare devenite șefi mai mici, după câțiva ani ca stewardeză, care aspiră la retragere, cu o “flotă” nouă, recomandată pe linie de partid.

De asemenea, domnii “specialiști”, dar care nu au idee ce înseamnă aviația însă, umplu perfect fotoliile din birourile administrative ale TAROM și sunt pregătiți să primească noi colegi de aceeași speță.

“Pile” mai multe, bani pe măsură, cu gir european.

Aceasta este rețeta de succes pe care coaliția de guvernare PSD – PNL – UDMR o are pregătită pentru o companie strategică precum TAROM.

În tot acest timp, compania merge pe pierderi record, dar nu va fi lăsată pe drumul falimentului, după cum am mai spus, pentru că este ceea ce politicienii de pe Dâmbovița numesc “o vacă bună de muls”.

Bugetul TAROM, indicator al lipsei de interes

Ministerul Transporturilor a făcut public bugetul TAROM pe acest an.

În proiectul de buget se face referire la ajutorul de stat ca soluție salvatoare pentru TAROM.

“În baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 12/2020 privind instituirea cadrului legal pentru acordarea unor ajutoare de stat individuale de salvare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 108/2021 şi a Deciziei Comisiei Europene nr. C (2020) 1.160/24.02.2020, Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM – S.A. a beneficiat de un ajutor de stat individual de salvare, în valoare 175,63 mil.lei (aproximativ 36,7 mil. EUR), care a fost acordat și utilizat în perioada aprilie – august 2020 și care i-a permis să funcţioneze şi să elaboreze un plan de restructurare, care  îi va asigura rentabilizarea pe termen mediu şi lung. 

În contextul actual în care se găseşte transportul aerian, implementarea planului de restructurare de către Societatea Comercială “Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române -TAROM”- S.A., este condiţionată de acordarea unui ajutor de stat individual de restructurare, în conformitate cu Comunicarea Comisiei (2014/C 249/01) – Orientări privind ajutoarele de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor nefinanciare aflate în dificultate.

Având în vedere faptul că, în conformitate cu prevederile art. 108 alin. (3) din Tratatul de funcţionare al Uniunii Europene, România a prenotificat la Comisia Europeană planul de restructurare al Societăţii Comerciale “Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române -TAROM”- S.A. şi măsura de ajutor de stat individual de restructurare, acordarea unui ajutor de stat individual de restructurare este singura soluţie pentru succesul restructurării Societăţii Comerciale “Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române -TAROM”- S.A. şi rentabilizarea companiei pe termen mediu şi lung”, se arată în document.

Cum visează Guvernul să zboare banii europeni către TAROM

“În vederea realizării acestei restructurări, este necesară crearea, în regim de urgenţă, a cadrului legal necesar,  ţinând cont de faptul că neadoptarea acestor măsuri imediate, prin utilizarea de proceduri de legiferare pe calea ordonanţei de urgenţă, ar avea consecinţe negative imediate asupra activităţii societății, prin blocarea sau întârzierea nejustificată a accesării de către Societatea Comercială “Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române -TAROM”- S.A. a ajutoarelor de stat individuale autorizate de către Comisia Europeană şi, implicit, intrarea companiei în incapacitate de plată şi ieşirea din piaţă.

Acest lucru  poate avea implicaţii negative asupra asigurării continuităţii în condiţii de siguranţă a serviciilor de transport aerian, poate afecta conectivitatea aeriană a României, cu implicaţiile economice aferente atât asupra industriei de transport aerian, cât şi asupra altor domenii ale economiei naţionale,  poate afecta un număr mare de pasageri care au achiziţionat servicii de transport aerian de la Societatea Comercială “Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române -TAROM”-S.A., poate conduce la un impact social negativ asupra angajaţilor proprii, prin posibilitatea pierderii locurilor de muncă, dar şi asupra celor ce desfăşoară activităţi în cadrul operatorilor economici care colaborează cu Societatea Comercială “Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române -TAROM”-S.A., poate afecta implementarea măsurilor prevăzute pentru Societatea Comercială “Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române -TAROM”-S.A.  în programul de guvernare 2020-2024”, se mai precizează în proiectul de buget.

Cât despre strategia privind dezvoltarea transportatorului aerian, guvernanții au aceleași “povești nemuritoare”.

TAROM rămâne o familie cu buget nelimitat de concedii luxoase.

Urmărește România Liberă pe  TwitterFacebook și Google News!

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

Camila Giorgi rupe tăcerea după luni de absență! „Nu am fugit nicăieri”

După o absență de aproape jumătate de an, Camila Giorgi a vorbit pentru prima oară despre seria de scandaluri în care a fost implicată,...

Ediție Tezaur cu dobânzi neimpozabile de până la 7%

Titlurile de stat emise în cadrul Programului Tezaur sunt transferabile şi se pot răscumpăra în avans. Titlurile pot fi achiziţionate de la Trezoreria Statului, între...

3 întrebări pe care să i le adresezi medicului stomatolog cu ocazia unui consult de rutină

Pentru a oferi o experiență cât mai plăcută, noi și partenerii noștri folosim tehnologii precum cookie-urile pentru a stoca și / sau a...
Ultima oră
Pe aceeași temă