Conform declarațiilor șefei Învățământului, probele scrise ale examenului național de Bacalaureat și Testele naționale vor fi susținute după calendarul din 2019.
Acestea, în cazul în care șeful absolut al Guvernului, de la Palatul Cotroceni, nu va decide să îi dea din nou peste degete ministrului Anisie și să o pună să comunice public sacadat decizia sa.
Principala diferență față de anul precedent este că probele orale de competențe vor fi susținute după probele scrise.
Este logic să ne întrebăm care mai este scopul acestor probe, în condiții de pandemie, când distanțarea socială este vitală, după cum ne transmit autoritățile centrale zilnic.
Elevii oricum nu sunt notați la aceste probe orale, care, mai mult, nu au nici caracter eliminatoriu.
În aceste condiții, de ce vrea ministrul Educației să dea un motiv în plus de stres elevilor, părinților, profesorilor, inspectoratelor școlare, conducerilor de unități și administrației locale?
Încă de când au fost transformate aceste probe, într-unul dintre mandatele de ministru ale Ecaterinei Andronescu, nimeni nu a înțeles scopul acestui joc de-a examenul oral.
Da, te poți juca de-a Bacul în condiții normale, dar când te afli în pandemie și ai anulat inclusiv simulările examenelor naționale, de ce să reprogramezi aceste probe – deși este mult să fie numite și așa – și să insiști pentru susținerea lor?
În condiții normale, din cauza banilor puțini acordați, inspectoratelor școlare le este oricum greu să găsească profesori care să participe la examenele naționale.
Va fi cu atât mai greu să găsești cadre didactice pentru aceste examene, în condiții de risc major.
Ministrul Educației nu poate spune o dată exactă a începerii anului școlar 2020 -2021 și acest lucru este normal, deoarece ne confruntăm cu o situație excepțională.
Dar de ce să insiști pentru aceste probe cărora foarte mulți elevi nu le acordă importanță în perioade normale?
Într-un an extrem de compresat cu bacalaureat și apoi admiteri la facultate și eventuale solicitări pentru învățământ în afară, cu înscrieri în învățământ, examen de titularizare, toate îngrămădite într-un interval de timp scurt și în condiții de pandemie, vrei să mai ai aglomerații în plus cu niște probe a căror lipsă nu ar simți-o nimeni.