Înțelegem că este o situație extremă, deoarece sistemul de învățământ românesc a fost surprins total nepregătit de pandemia mondială.
Nu este însă o noutate că România se adaptează mai greu și Educația nu este singurul domeniu unde întâmpinăm această problemă.
Sincer, ce elev care a avut o medie satisfăcătoare pentru el, pe primul semestru, o să mai declare că are acces la internet, pentru a fi examinat în semestrul al doilea?
Evident că putem vorbi și de discriminare în această situație.
În primul rând, ne îndepărtăm de valorile pe care școala ar trebui să le transmită generațiilor pe care le crește.
Avem pretenția ca elevii să iasă de pe băncile școlii oameni care să pună accent pe corectitudine, determinare și seriozitate, dar, chiar sistemul le arată acum că în viață merge și cu “șmecheria” și cu copiatul.
E bine că avem camere de supraveghere la examenul de Bacalaureat, ca absolvenții de clasa a XII-a să nu fraudeze, dar acum am trecut copiatul în legalitate și îl și încurajăm.
E bine măcar că Guvernul s-a trezit și a alocat 150 de milioane de lei pentru achiziționarea de tablete destinate elevilor din familii defavorizate.
Ministerul Educației așteaptă acum listele de la inspectorate.
Conducerea ministerului de resort ar trebui totuși să nu mai piardă vremea și să treacă la achiziționat, cât mai avem stare de urgență, pentru a nu ne vedea din nou blocați în achiziții.
Listele de la inspectorate vor veni și o să vezi atunci cum distribui tabletele.
Nu sunt motive de îngrijorare că vei rămâne cu tablete în plus, pentru că, în cazul în care conducerea învățământului românesc nu anticipează asta, urmează să intre în școli o nouă generație, din toamnă.