Concluzia este că nu s-a putut recupera prea mult din pregătirea elevilor pentru examenele naționale.
Drept dovadă, procentul candidaților care au reușit să obțină o medie de minim 5 a fost aproape identic cu cel din 2020, an în care a început îndepărtarea elevilor de școală.
Cu siguranță cei din conducere Ministerului Educației ne vor spune că rezultatele nu sunt atât de rele, dar, în realitate situația în ceea ce privește pregătirea majorității școlarilor este alarmantă.
Trebuie precizat că subiectele de la Evaluarea Națională nu au avut un grad ridicat de dificultate.
Nu ține nici povestea că elevii au obținut rezultate foarte bune, având în vedere că este primul an în care Evaluarea Națională s-a susținut după modelul testărilor PISA, cum au declarat cei din conducerea Ministerului Educației.
Am mai precizat că singurul element comun cu testările internaționale este faptul că elevii au rezolvat cerințele pe broșuri tipărite, dar subiectele au fost formulate pe modelul celor din anii anteriori.
Furtuna se va declanșa după ce promoția curentă de absolvenți ai ciclului gimnazial vor ajunge la liceu.
Pentru orice generație această trecere nu este una facilă, dar pentru elevii rătăciți în școala virtuală va fi mult mai dificil.
Cursurile remediale, frecvent invocate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, au fost organizate, dar lipsesc cu desăvârșire.
În aceste condiții, lipsa manualelor pare să devină o problemă minoră a elevilor ce vor păși pentru prima dată, în toamnă, pe poarta unui liceu, în comparație cu lacunele uriașe cu care au părăsit ciclul gimnazial după un an de educație exclusiv online.