Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a prezentat, mai rapid decât era de preconizat, situația după corectarea tezelor de la Evaluarea Națională.
De această dată, pentru discursul său de la conferința de presă aferentă, sunt nevoit să-i acord o bilă albă lui Sorin Cîmpeanu.
Nu am mai avut de mulți ani un ministru al Educației care să nu ascundă problemele de la examenele naționale.
Îmi amintesc că, într-un mandat al său, Liviu Pop a mai dat presei fără perdea rezultatele proaste de la Bacalaureat și a mai fost Daniel Funeriu, dar care oricum avea o motivație în plus de a arăta rezultatele proaste de la examenul maturității, după ce a introdus camerele video care au redus semnificativ numărul fraudelor.
Revenind la Sorin Cîmpeanu, putea să procedeze ca alți predecesori ai săi și să se laude cu un procent mai mare al elevilor care au obținut o medie peste 5, față de anul precedent.
De apreciat că ministrul nu s-a ascuns după cifrele ce puteau alcătui o poveste frumoasă și a menționat că actuala sesiune a fost una mai ușoară, după ce a fost eliminată din programă materia ce nu a putut fi predată față în față.
Programul-pilot din Dâmbovița, cu verificarea digitală a tezelor, a scos la suprafață probleme vechi despre care se știa, dar care au fost de foarte mulți ani ignorate sau ascunse sub preș: evaluatori care nu acordă punctaj corect nici măcar la partea de grilă și elevi care nu stăpânesc noțiuni minime de limba română sau matematică.
Acum, ministerul poate spune că are încă o dovadă, poate cea mai vizibilă, a problemelor care țin, în primul rând de pregătirea profesorilor.
Rezultatele de la Evaluarea Națională arată că, în ciuda progresului tehnologic, școala românească se află în regres cu pregătirea profesorilor.
Este foarte bine că ministrul Cîmpeanu a avut curajul de a prezenta problemele sistemului, dar conferința sa și proiectul-pilot vor rămâne doar o frecție la picior de lemn, dacă nu se va acționa pentru remedierea problemelor.
În ceea ce privește o mai bună pregătire a dascălilor, acest lucru nu se poate face de pe o zi pe alta, dar evaluatorii care nu sunt capabili să acorde punctaje corecte, comițând erori grave, trebuie excluși, acum, din viitoare comisii de examinare.
Citește și:
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!