Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că un profesor debutant ar trebui să încaseze salariul mediu net pe economie.
Este o gândire logică și, dacă nu sunt doar vorbe, bunele intenții ale ministrului sunt de apreciat.
Totuși, de mai bine de 30 de ani, am tot avut miniștri ai Educației care au declarat că angajații din învățământ trebuie să fie mai bine plătiți, dar nu s-a întâmplat nimic în acest sens.
Guvernanții – indiferent de partidele aflate la putere – au menținut profesia de dascăl foarte jos în ierarhia salariaților.
Am avut și un ministru care și-a dat demisia pentru că nu au fost acordați suficienți bani Educației: Mircea Miclea.
O dovadă de demnitate, dar tot nu s-a schimbat nimic.
Până în prezent, nu am mai fi avut niciun ministru la Educație – dacă nimeni nu ar fi acceptat funcția – pentru că Guvernul nu și-a respectat promisiunile privind alocările pentru acest domeniu.
Nici nu mai e cazul să ne comparăm cu țările occidentale.
Putem să ne uităm și la situația țărilor de lumea a III-a.
E adevărat că acolo salariile sunt emnificativ sub cele din România, dar dacă luăm în discuție poziția pe care se regăsește profesorul o să vedem că este mult mai sus decât în țara noastră.
De fapt, vorbim de plasări total opuse; profesorii din România se regăsesc în ultima treime, iar cei din țări de lumea a III-a din Africa sau Asia sunt în partea superioară.
Ministrul Cîmpeanu vorbește despre salariu pentru debutanții din învățământ, egal cu cel mediu net pe economie, în condițiile în care, în prezent, un profesor cu 20 de ani vechime este aproximativ la acest nivel.
Guvernul amână de mai bine de doi ani aplicarea legii salarizării unitare, în cazul profesorilor, adică le refuză majorarea salarială de 16% prevăzută.
După doi ani, angajații din învățământ au primit un sfert din majorarea prevăzută de lege.
Urmărește România Liberă pe Facebook și Google News!