Au apărut zvonuri despre eliminarea acestora, cel puțin pe durata pandemiei COVID-19, iar, secretarul de stat pe învățământ preuniversitar din Ministerul Educației și Cercetării, Luminița Barcari, a apărut cu o declarație care confirmă zvonurile.
Totuși, secretarul de stat a lansat o idee ce înseamnă discriminare, aceea ca unii elevi să suțină tezele, iar alții nu.
Discriminarea a fost constatată și de secretarul de stat, în declarația sa, ceea ce este normal.
Măcar acest lucru a putut fi constatat și de conducerea Ministerului Educației.
Elevii din școlile aflate în scenariul verde sau în cel galben ar urma să suțină tezele, iar cei din școlile încadrate în scenariul roșu, nu, conform variantei prezentate de oficialul Ministerului Educației.
Această variantă este inacceptabilă, fiind o măsură discriminatorie.
Este adevărat că este aproape imposibil, în acest moment, ca tezele să fie susținute online.
Dar lucrurile nu ar fi trebuit să stea așa, dacă ar fi existat dotarea tehnologică necesară, tezele se puteau susține și de la distanță, dar responsabilitatea pentru lipsa dotărilor revine atât actualei conduceri a ministerului, cât și celor precedente.
Dar, în niciun caz, nu trebuie să introducem măsuri discriminatorii în școli, doar pentru că nu avem oameni competenți în fruntea sistemului educațional.
În plus, școlile trec de la un scenariu la altul.
E bine că într-un final, secretarul de stat a menționat că e mai bine fie ca toți elevii să susțină teze, fie niciunul.