Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Rolls Royce-ul deseurilor

Fiecare zi ne este dată să învățăm lucruri noi. La prima vedere, istoria camionului de gunoi din America nu pare să fie cel mai interesant subiect.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 03.06.2020 - 12:42

Cu toate acestea este, dacă ne gândim că orice informație nouă ne îmbogățește aria de cunoastere si de ce nu, ne face să ne simțim mai inteligenți. Iată o poveste interesantă, pe care poate puțini o cunosc.

Mașinile de colectare și transport gunoi au existat încă din anii 1800. Pe atunci, acestea erau niște containere uriașe, deschise, pe roți și trase de cai. Muncitorii aruncau gunoiul colectat în aceste containere care se deplasau trase de cai. Vorbim despre muncă fizică brută extrem de epuizantă. Inutil să spunem, că acesta nu era un mod foarte eficient de colectare a gunoiului. Abia la introducerea Modelului T în 1908, calul a fost înlăturat în favoarea unor „cai putere”.

Un om de afaceri din Knoxville, George Roby Dempster, a venit cu o soluție mai bună privind colectarea gunoiului municipal. Cunoștințele sale vaste despre echipamente grele, datorită faptului că era un lucrător în construcții, l-au determinat să dezvolte primul camion închis din America în 1935, numit Dempster Dumpster. Acesta s-a dovedit, de fapt, a fi predecesorul autobasculantei de azi. Potrivit lui Dempster, camionul său basculant a redus costurile forței de muncă cu până la 75%. Camionul de gunoi nou proiectat a fost „Rolls Royce-ul” camioanelor de gunoi până când transportoarele de gunoi cu încărcare frontală au intrat în scenă în anii ’50.

Compania Dempster, “Dempster Brothers”, a abandonat activitatea de construcții și s-a dedicat, în totalitate, activității de proiectare a transportoarelor de gunoi. Basculantele sale inovatoare au fost utilizate în întreaga lume în decurs de 20 de ani. 125 dintre camioanele sale, Dempster Dumpster, au fost folosite chiar la Pearl Harbor, în timpul atacului din 7 decembrie 1941. Dempster a creat alte tipuri de transportoare de gunoi de-a lungul anilor '50 -'60. În 1955 a introdus Dempster Dumpmaster, care a fost primul camion cu încărcare frontală produs de Dempster. Ulterior, el a creat Dempster Dinosaur, care era o imagine aproape fidelă a camioanelor clasice de gunoi de astăzi.

Deși mașinile de gunoi de astăzi sunt mult mai avansate decat camioanele de la mijlocul secolului XX, designul de bază rămâne același. Transportoarele cu încărcare frontală sunt încă utilizate astăzi, deși multe dintre camioane de astăzi sunt modele de încărcare laterală. Iată așadar, o parte a istoriei colectării și transportului deșeurilor, adesea trecută cu vederea. Gândiți-vă, cum ar fi viața fără un serviciu de gunoi zilnic sau săptămânal, fără posibilitatea de a inchiria o autogunoieră pentru colectarea și transportul deșeurilor de construcții și nu numai.

Citește totul despre:

#autogunoiera

Comentarii

loading...