Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Zone ale corpului care sunt afectate de stres

Emoţiile negative reprimate provoacă tensiuni în corp, care se manifestă sub forma unor dureri aparent fără cauză, sunt de părere specialiştii psychologytoday.com. Se numesc dureri psihosomatice şi te poţi confrunta cu ele fără să ştii care este adevărata cauză.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 16.07.2018 - 10:05

Zona lombară - Furie
Zona inferioară a spatelui este locul în care se manifestă tensiunea provocată de furia reprimată. Pentru a o elimina, trebuie să înveţi să îţi exprimi constructiv frustrările şi să rezolvi pe moment conflictele cu ceilalţi. Nu este uşor să faci asta, dar după ce înveţi să transformi furia într-o forţă creatoare, îţi poţi schimba radical viaţa. Învaţă să transformi furia în asertivitate, să o exprimi constructiv, nu distructiv.

Inima şi pieptul - Tristeţe
Atunci când durerea din piept nu este provocată de nicio afecţiune, stresul poate fi responsabil. Durerea emoţională reprimată poate cauza snezaţia de durere în piept şi în zona inimii. Se poate întâmpla în cazul celor care refuză să recunoască faptul că au fost răniţi profund de o persoană apropiată, celor care au trecut prin despărţiri dureroase sau pierderea unei persoane dragi. Dacă nu recunoşti deschis că suferi şi îţi reprimi sentimentele, vei resimţi presiunea prin durere fizică în zona pieptului.

Migrene - Pierderea controlului
Pentru persoanele obsedate să deţină întotdeauna controlul, senzaţia că lucrurile nu se desfăşoară aşa cum şi-ar dori se poate manifesta sub forma durerilor de cap. Nu toate dificultăţile din viaţă se rezolvă deţinând complet controlul. Uneori, capacitatea de a accepta situaţia aşa cum este poate fi mult mai valoroasă. Acceptă lucrurile pe care nu le poţi schimba şi vei scăpa de tensiunea imensă care îţi provoacă migrene.

Dureri de gât şi umeri - Griji şi responsabilităţi
Dacă încerci să duci prea multe griji şi responsabilităţi pe umerii tăi, te vei confrunta cu dureri şi tensiune în această zonă. În loc să ceri ajutorul, ai tendinţa de a face totul singur. Iar acest lucru duce la apariţia durerii în zona gâtului şi a umerilor. Învaţă să delegi, să ceri ajutor şi să decizi ce merită cu adevărat făcut şi ce nu. Împarte responsabilităţile cu ceilalţi.

Oboseală - Resentimente
Resentimentul îţi stresează întreg corpul şi îţi face mai mult rău decât oamenii faţă de care ai emoţii negative.
Dând vina pe alţii, făcând pe victima şi retrăind la infinit momente neplăcute din trecut nu faci altceva decât să te adânceşti în emoţii negative care te epuizează fizic şi psihic. Resentimentele te împiedică să te bucuri de prezent şi să beneficiezi de oportunităţile care îţi apar în cale. Când îţi concentrezi gândurile şi emoţiile asupra celor care ţi-au greşit, le permiţi să te rănească şi mai mult, la infinit. În loc să faci asta, învaţă să ierţi şi să mergi mai departe.

Dificultăţi de respiraţie - Anxietate
Dicultăţile de respiraţie, atacurile de panică şi senzaţia de sufocare apar de obicei în cazul persoanelor anxioase. Se întâmplă în cazul celor care îşi reprimă tristeţea. Nu vor să plângă şi să-şi manifeste tristeţea apărută în urma unui eveniment nefericit. În schimb, ţin totul în ei, îşi reprimă sentimentele şi se concentrează asupra altor lucruri. Dar atunci când îţi blochezi lacrimile este ca şi cum ţi-ai ţine respiraţia. Eliberarea sentimentelor de tristeţe prin plâns este precum o doză proaspătă de oxigen. Te eliberează şi îţi dă senzaţia de uşurare.

Insomnia - Schimbări radicale
Atunci când trec prin evenimente care le schimbă radical viaţa, fie că sunt pozitive sau negative, oamenii se confruntă cu insomnie. Teama de necunoscut este cea care provoacă tulburări ale somnului. Iar pentru a putea să scapi de ele, pune-le pe hârtie sau vorbeşte despre ele cu persoane apropiate. După ce ţi le scoţi din minte, vei putea să ai un somn odihnitor.

Comentarii

loading...