Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Rl online

Actualizat: 10.01.2019 - 10:59

Vârstnicii, mai înclinaţi să distribuie informaţii false pe Facebook

Rl online

Actualizat: 10.01.2019 - 10:59

Cercetătorii de la universităţile Princeton şi New York au analizat informaţiile distribuite în timpul campaniei prezidenţiale din 2016 din Statele Unite de aproximativ 1.200 de persoane care au declarat că folosesc Facebook şi care au acceptat să îşi împărtăşească datele după încheierea alegerilor.

Oamenii de ştiinţă au comparat link-urile distribuite de aceştia cu mai multe liste cu site-uri de internet despre care se ştie că au publicat informaţii false - inclusiv o listă elaborată de BuzzFeed.

Rezultatele, publicate în jurnalul Science Advances, demonstrează că mai puţin de 8,5% dintre persoane au distribuit cel puţin un link de la unul dintre aceste site-uri.

Însă, cei care erau mai înclinaţi spre a face acest lucru erau vârstnicii. Utilizatorii de peste 65 de ani au distribuit ''de aproape şapte ori mai multe articole'' bazate pe informaţii false în comparaţie cu persoanele cu vârste cuprinse între 18 şi 29 de ani - cel mai tânăr grup studiat - indiferent de preferinţele politice.

"Nicio altă caracteristică demografică nu pare să aibă un efect semnificativ asupra distribuirii 'fake news'", au notat autorii studiului condus de profesorul de ştiinţe politice Andrew Guess.

"Este posibil ca un întreg grup de americani, astăzi în vârstă de 60 de ani şi peste, să nu deţină competenţe în media digitală necesare pentru a determina fiabilitatea articolelor întâlnite în mediul online", au sugerat cercetătorii.

Pe de altă parte, cei care s-au descris drept conservatori sau republicani au distribuit de asemenea mai multe linkuri din media cunoscute pentru denaturarea informaţiilor prin comparaţie cu utilizatorii care au declarat că sunt mai liberali, sau democraţi.

Acest lucru s-ar putea datora însă faptului că majoritatea articolelor conţinând informaţii false produse în timpul campaniei prezidenţiale din 2016 au fost în favoarea candidatului republican Donald Trump, notează AFP.

"Dacă 'fake news' ar fi înclinat către (Hillary) Clinton mai degrabă decât către Trump, este posibil ca mai mulţi liberali şi nu conservatori să fi distribuit acest conţinut", au scris autorii studiului într-un articol publicat de Washington Post.

Since you are here

… we have a small favour to ask. More people are reading and supporting our independent, investigative reporting than ever before. And unlike many news organisations, we have chosen an approach that allows us to keep our journalism accessible to all, regardless of where they live or what they can afford. Romania Libera is editorially independent, meaning we set our own agenda. Our journalism is free from commercial bias and not influenced by billionaire owners, politicians or shareholders. No one edits our editor. No one steers our opinion. This is important as it enables us to give a voice to those less heard, challenge the powerful and hold them to account. It’s what makes us different to so many others in the media, at a time when factual, honest reporting is critical. Every contribution we receive from readers like you, big or small, goes directly into funding our journalism. This support enables us to keep working as we do – but we must maintain and build on it for every year to come. Support The Romania Libera from as little as €1 – and it only takes a minute. Thank you.

Subscribe Romania Libera weekly
Subscribe Romania Libera essential new magazine
An alternative to breaking news
Subscribe Romania Libera essential new magazine