Mihai Anița

Tendințe în pandemie. Oamenii fac economii și caută produse bio

Mai mult de jumătate dintre consumatori s-au concentrat pe economisire și au fost mai atenți la prețuri în ultimele nouă luni, relevă sondajul Global Consumer Insights Pulse realizat de PwC în luna iunie 2021.

Share

Mihai Diac 0 comentarii

Actualizat: 24.06.2021 - 10:31

Mai mult de jumătate dintre consumatori s-au concentrat pe economisire și au fost mai atenți la prețuri în ultimele nouă luni, relevă sondajul Global Consumer Insights Pulse realizat de PwC în luna iunie 2021.

”Dacă în ediția anterioară a raportului, din martie anul acesta, remarcam o ușoară înviorare a interesului consumatorilor de a cheltui, acum vedem o tendință clară către economisire. Chiar dacă aceste obiceiuri vor persista,  ne așteptăm ca dispoziția consumatorilor față de cheltuieli să se îmbunătățească pe măsură ce economiile recuperează pierderile din timpul pandemiei. Există, de asemenea, o tendință de economisire și în rândul generațiilor mai tinere, chiar dacă nu au experimentat până acum crize financiare. Totuși, constatăm de exemplu că mulți dintre respondenți (61%), în special din Europa și SUA, s-au arătat dornici să cheltuiască mai mult pentru a lua masa în oraș”, a declarat Mihai Anița, Partener și Lider al Serviciilor pentru Retail, PwC România.

Sondajul arată că structura cheltuielilor va rămâne aceeași în perioada următoare, mare parte mergând spre lucruri de bază, precum produsele alimentare și bunurile de uz casnic.

Consumatorii au arătat însă că, în următoarele șase luni, se așteaptă la o creștere a cheltuielilor pentru alimente (37%), mâncare la pachet (32%) și home entertainment (30%), la polul opus aflându-se echipamentele sportive (21%), evenimentele culturale și sportive (19%) și băuturile alcoolice (18%).

”Unele dintre schimbările de comportament aduse de perioada pandemiei, fie că au avut loc forțat sau au fost voluntare, vor deveni obiceiuri permanente. Vedem că preferința pentru cumpărăturile online crește într-un ritm mai accelerat decât în perioada de lockdown, în special pentru produsele alimentare. În același timp, consumatorii se orientează mai mult către produse bio și locale. Companiile ar trebui să fie atente la aceste modificări și să se adapteze continuu”, a explicat Ruxandra Târlescu, Partener PwC România.

Comentarii