10 C
București
miercuri, 24 aprilie 2024
AcasăLifestyleRomânii codașii Europei la schimbat haine

Românii codașii Europei la schimbat haine

Utilizatorii care au participat la studiu preferă cumpărăturile online, datorită prețurilor mai bune găsite în magazinele online (63%) și cumpără frecvent online în sezonul reducerilor (52%). 45% dintre cei intervievați au răspuns că nu găsesc aceeași diversitate în magazinele fizice.

81% dintre români au tendința de a cumpăra în magazinele online cunoscute, cu conținut în limba română; cumpărăturile de la branduri internaționale par a fi în creștere, 13% dintre respondenți făcând achiziții din magazine online internaționale ca ASOS.com sau Farfetch.com în ultimul an. Mai mult, respondenții spun că, în general, vizualizează oferta din 4-6 magazine online, înainte de a face cumpărături propriu-zise, finalizând o comandă în mai mult de 60 de minute, interval peste timpul petrecut într-un magazin fizic.

62% dintre cei chestionați cumpără regulat produse vestimentare din magazine fizice, vizitând între 4 și 6 astfel de magazine, cu o sesiune de cumpărături între 40 și 60 de minute înainte de achiziția propriu-zisă.

Cum se comportă românii când cumpără haine
Mai mult de o treime din cumpărătorii români poartă un articol vestimentar de cel puțin 30 de ori înainte de a-l scoate din uz. Garderobele sunt reînnoite, în medie, o dată pe an (41%), datorită schimbării stilului personal (49%) sau a mărimii (43%). Respondenții au mai spus că articolele vestimentare pe care nu le mai poartă ajung fie la prieteni, drept cadouri, sau la organizații de întrajutorare, ca donații. Însă, coroborând aceste date cu cele obținute în alte țări participante la sondaj, România se situează pe locuri codașe în ceea ce privește durata de viață a unui anumit articol vestimentar. Aceasta este o tendiță în ceea ce privește și activitățile de înfrumusețare cod CAEN 9602.

Calitatea de lungă durată este cea mai importantă caracteristică atunci când vorbim de încălțăminte (69%), urmată de jachete (62%). Alte produse vestimentare care se clasează pe locuri fruntașe, atunci când achiziția este dictată de calitate, sunt pantalonii, puloverele, rochiile, topurile și cămășile. Pentru 11% dintre cei chestionați, calitatea care durează în timp este factorul principal pe care îl iau în considerare atunci când vorbesc de achiziția lenjeriei și a pijamalelor.

Ținutele sport sunt preferate de 80% dintre utilizatori, ca parte a vestimentației de zi cu zi, datorită confortului.

Cât ar da românii pe o jachetă
În general, 78% dintre cei chestionați sunt dispuși să cheltuiască mai mult pe piese vestimentare de calitate atunci când le comandă online. Un produs care îi tentează pe cumpărători și este, de asemenea, unul pe care aceștia îl consideră a fi necesar este motivul principal pentru cumpărături online în 39% din cazurile identificate. Pentru o jachetă de calitate, românii sunt dispuși să plătească chiar și cu 300 lei mai mult, atâta timp cât le este explicată clar calitatea materialului.

85% dintre respondenți spun că nu ar cumpăra online doar pentru că pot returna comanda în timp scurt, 50% nu ar returna produse care nu le vin bine ca mărime și 77% nu ar cumpăra același articol vestimentar în două mărimi diferite. 1 din 10 produse sunt returnate de 34% dintre cei chestionați, din cauza diferențelor de mărime.

 

 

 

Cele mai citite

Inovație pe piața muncii: munca fără contract

Ministerul Muncii a anunţat că orice persoană cu vârsta de cel puţin 16 ani va putea să câştige bani în plus. Va putea face...

Inovație pe piața muncii: munca fără contract

Ministerul Muncii a anunţat că orice persoană cu vârsta de cel puţin 16 ani va putea să câştige bani în plus. Va putea face...

De ce să montezi panouri fotovoltaice acasă?

În condițiile în care prețurile energiei electrice au crescut vertiginos în ultimii ani, fiind din ce în ce mai impredictibile, te întrebi justificat: ce...
Ultima oră
Pe aceeași temă