1.4 C
București
duminică, 16 ianuarie 2022
AcasăLifestyleRomânia încearcă să se remarce și pe piața NFT-urilor după ce s-a...

România încearcă să se remarce și pe piața NFT-urilor după ce s-a afirmat în lumea criptomonedelor

Unul dintre cele mai promițătoare proiecte NFT românești va fi lansat pe blockchain-ul Ethereum în data de 28 ianuarie 2022: „The Ultimate Survivor NFT”, are la bază un scenariu cvasi-apocaliptic, în care numai 9378 de persoane au supraviețuit în urma coliziunii Pământului cu un asteroid. Pe lângă numeroasele premii oferite către deținători și sprijinirea cauzelor de protejare a plantei, proiectul presupune și lansarea unui joc video, în care vor putea participa deținătorii NFT-urilor.

Termenul de NFT vine de la Non-Fungible-Token și poate fi tradus ca jeton nefungibil. Spre deosebire de bani sau de criptomonede, unde nu există nici o diferență între un dolar sau altul și nici între un Bitcoin sau altul, NFT-urile sunt active digitale unice. Astfel, fiecare NFT poate fi folosit pe post de certificat digital pentru a deține o proprietate (imagini, muzică etc.) sau pentru a valida accesul într-o comunitate, într-un joc sau chiar într-un fond de investiții. Desigur, lista potențialelor utilități ale NFT-urilor este nelimitată: Pe viitor, această tehnologie ar putea fi folosită inclusiv pentru a atesta deținerea unor proprietăți sau oricăror alte tipuri de bunuri.

Colecțiile de NFT-uri se vând în număr limitat. Opțiunea de 10.000 de exemplare este cea mai comună. După vânzarea inițială, aceste bunuri digitale se pot tranzacționa pe diverse marketplace-uri, iar prețul NFT-urilor de succes începe să crească, deoarece alte jetoane nu vor mai fi emise, iar cererea pentru cele existente crește.

Deși majoritatea colecțiilor de jetoane nefungibile se limitează la oferirea unor imagini unice, proiectele care oferă și o continuitate sau o utilitate sunt cele care tind să se bucure de cel mai mare succes. Proiectul românesc „The Ultimate Survivor NFT” își propune să se evidențieze tocmai prin acest lucru, oferind continuitate prin crearea unui joc pentru deținătorii jetoanelor.

Povestea din spatele conceptului le-a captivat deja atenția multor urmăritor: După ce omenirea a neglijat vreme de un an de zile avertizările specialiștilor cu privire la o posibilă coliziune a Pământului cu un asteroid, inevitabilul s-a produs. O bună parte a planetei noastre a fost distrusă, însă au rămas 9378 de supraviețuitori, grupați în 8 comunități, iar felul în care aceștia vor continua să repopuleze planeta și să perpetueze specia umană depinde numai de ei.

Patru designeri au lucrat la crearea acestor personaje. Fiecare dintre cei 9378 de „supraviețuitori” este unic. 20% dintre aceștia prezintă elemente extrem de rare, iar numai 27 de exemplare fac parte din elita acestui grup. Există atât bărbați, cât și femei, care sunt dispuși în patru categorii, în funcție de raritate. Aceste NFT-uri vor putea fi folosite în jocul video de tip Play-to-Earn care urmează să fie dezvoltat în viitor.

Fiecare deținător de NFT va primi un kit de supraviețuire personalizat, fără să fie nevoit să plătească taxe de transport. În plus, se vor mai acorda 30 de motociclete off-road electrice, iar premiul cel mare este un SUV în valoare de 120.000 de dolari, care va putea fi ales chiar de către câștigător, urmând ca echipa să efectueze apoi personalizările pre-stabilite.

Achiziționarea NFT-urilor din colecția „The Ultimate Survivor” se va putea realiza în două etape. Prima fază, Whitelist Pre-Sale, va avea loc în data de 28 ianuarie 2022 și va presupune vânzarea a 2.756 de „supraviețuitori” situați în diverse locuri „pe glob”, către un grup de persoane care vor primi acces în urma unui proces de selecție. În această etapă se vor putea achiziționa cel mult 3 NFT-uri printr-o singură tranzacție, la prețul de 0.07 ETH + costurile de tranzacție (Gas Fees).

Restul NFT-urilor se vor vinde în regim deschis, în următoarea etapă, în data de 29 ianuarie 2022, cu permisiunea de a cumpăra până la 10 „supraviețuitori” dintr-o lovitură, la prețul de 0.09 ETH + Gas Fees.

Echipa din spatele proiectului „The Ultimate Survivor” a încheiat deja un parteneriat cu Rarity Sniper și pe Rarity Tools, două dintre cele mai importante platforme de promovare al NFT-urilor. Colecția va fi publicată și pe cel mai important marketplace de profil, OpenSea, după emiterea (minting) a primelor NFT-uri.

O parte din bugetul strâns va fi donat către o organizație (aleasă prin vot, de către membrii comunității), care lucrează la soluții pentru combaterea poluării și a încălzirii globale. 80% dintre redevențele (royalties) vor fi re-distribuite către deținătorii NFT-urilor.

Vrei să fii unul dintre supraviețuitori?

Află mai multe despre proiecte și rămâi conectat la acțiune prin:

Cele mai citite

Pe ce și-au cheltuit românii banii anul trecut? Studiu Revolut

Cheltuielile alocate călătoriilor au depășit nivelul înregistrat în 2019, iar shopping-ul în magazine și-a revenit ușor, arată datele Revolut. Pe parcursul anului 2021, românii au...

Polițistul din Buzău care a mers la o prostituată în uniformă, reținut

Polițistul din Buzău care este anchetat după ce s-a dus în uniformă la o femeie pentru a întreţine relaţii sexuale contra cost, încercând să...

Blue Monday 2022. De ce 17 ianuarie este cea mai tristă zi din an

Blue Monday 2022 anul acesta pică pe 17 ianuarie. În general este socotită cea de-a treia zi de luni din an și este considerată...
Ultima oră
Pe aceeași temă