Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Proteinele vegetale, un plus pentru sănătate

O dietă echilibrată se bazează în primul rând pe varietatea de alimente care să ofere corpului nostru vitaminele, fibrele și proteinele de care are nevoie. Medicii nutriţionişti recomandă o serie de alimente vegetale ce pot ajuta digestia, oferind organismului un plus de energie.

Share

Elena Marinescu 0 comentarii

Actualizat: 01.04.2018 - 19:20

Proteinele joacă un rol extrem de important în buna funcționare a organismului, având un rol esențial în menținerea echilibrului hormonilor, pielii, părului și musculaturii, acționând ca un combustibil pentru organism în producerea de energie. Principalele surse de proteine rămân carnea și peștele, însă le putem găsi în mare proporție și în alte alimente precum cerealele și leguminoasele, mai ales că în ultima vreme din ce în ce mai multe persoane îmbrățișează dieta vegană.

Leguminoasele precum lintea, mazărea, fasolea, năutul sau soia nu ar trebui să lipsească din meniul nostru, fiind produsele vegetale cel mai bogate în proteine. Năutul conține aproximativ 25% proteine, iar soia aproximativ 50%. „Cercetări realizate de către Organizația Mondială a Sănătății pe tema diferențelor dintre proteinele din carne și proteinele vegetale au demonstrat că acestea din urmă pot fi considerate o sursă sustenabilă. Deși multe alimente conțin proteine, niciunul nu are în componența sa toți amioacizii esențiali pentru organism într-o cantitate suficientă. În acest context, sursele vegetale de proteine beneficiază de avantajul că pot fi combinate, asigurând astfel o sursă de proteină completă”, explică dr. Corina Zugravu, președintele Centrului de studii despre bere, sănătate și nutriție.

Cerealele precum grâul, secara, orzul, ovăzul, porumbul, meiul sau orezul, consumate simplu, fără adaos suplimentar de zahăr, pot să ne ofere aportul de energie, nutrienți și proteine de care are nevoie organismul nostru. Berea poate contribui la rândul ei, printr-un consum moderat, la asigurarea de nutrienți necesari organismului, fiind produsă în totalitate din ingrediente naturale: drojdie de bere, apă, hamei și cereale. Deși cel mai des întâlnită cereală folosită la fabricarea berii este orzul, maeștrii berari, pentru a obține gustul și aroma dorite, aleg de multe ori să includă în rețetele de fabricare și alte cereale: grâu, orez, porumb sau ovăz.

 

Comentarii

loading...