Piata serviciilor de curatenie, o piata in continua crestere

Piata serviciilor de curatenie, o piata in continua crestere

Piata serviciilor de curatenie a inceput sa se dezvolte timid, dupa anul 2000. Primii clienti cu care colaborat patronii aceste firme, au fost societatile care desfasurau activitate in birouri.

Share

COMUNICAT DE PRESA 0 comentarii

Actualizat: 12.03.2018 - 18:11

Motivul a fost unul simplu: patronii au realizat ca era mai practic si mai discret sa renunte la angajare unor oameni de curatenie si sa colaboreze cu firme specializate. Astfel firmele care au inceput un business mic cu 3-4 angajati, au ajuns in prezent sa detina un numar de 150-200 de angajati.

Avantajele serviciilor de curatenie au fost apoi descoperite de locuitorii rezidentiali, care fie din lipsa timpului, fie din alte motive prefera sa lase procesul de realizarea a curateniei in seama firmelor specializate, dotate cu aparatura adaptata pentru indeplinirea tuturor operatiunilor.

In prezent firmele de curatenie ofera o gama variata de operatiuni de curatare, de la intretinere curatenie in birourile firmelor, la curatenie generala in apartamente si locuinte rezidentiale, si efectuare de curatenie dupa constructori.

Cel mai mare numar de firme ofera servicii de curatenie in Capitala si marile orase

Statisticile realizate anul trecut de o companie specializata au confirmat faptul ca cele mai multe firme de curatenie, desfasoara activitatea in orasele mari. Cele mai multe firme sunt infiintate si desfasoara activitatea in Bucuresti, pe locul doi in acest top se gaseste Clujul, la mica distanta se gasesc orasele mari precum Brasov, Timisoara, Arad, Sibiu si Constanta. Conform studiului, piata de servicii de curatenie se dezvolta mai timid in zona Moldovei, Iasul, conducand detasat in aceasta regiune.

Conform aceluias studiu, la polul opus se gasesc zonele rurale si orasele mici, unde oamenii prefera sa se ocupe singuri de activitatile gospodaresti si de curatenie.

Firmele de curatenie mari din Capitala au in medie 150-200 de angajati. Companiile medii colaboreaza cu un numar mediu de 50 de oameni, pe cand cele mici au un numar de aproximativ de 10 angajati.

Bancile si insitutiile oficiale straina prefera firmele romanesti de curatenie

Daca institutiile statului continua sa angajeze personal specializat pentru mentinerea sau intretinerea curateniei, Ambasada Americana de la Bucuresti prefera sa colaboreze cu firme specializate! Din informatiile oferite de marile companii active pe piata serviciilor de curatenie reiese ca, contractele cu firmele de stat sunt foarte greu de obtinut. Patronii bucuresteni sustin ca principalele contracte sunt incheiate cu bancile, societatile de asigurari, companiile multinationale, ambasadele si consulatele colaboratorilor straini in Romania.

Companiile mici s-au axat pe segmentul de curatenie rezidentiala
Din datele culese, reiese ca firmele mici s-au orientat catre sectorul de curatenie rezidentiala, numarul mic de angajati fiind mai usor de coordonat in astfel de contracte. Companiile mici ofera servicii generale de curatenie a locuintelor, vilelor si a complexurilor rezidentiale, dar si curatarea acestora dupa constructori.

Organizarea, echipamentele si produsele folosite fac diferenta
Piata serviciilor de curatenie este una foarte concurentiala, din toate punctele de vedere. Numeroase companii s-au facut nevoite sa scada profitul pentru a mentine preturile competitive fara a face rabat la calitate! Din relatarile patronilor, reiese ca, clientii, sunt extrem de atenti la toate detaliile inainte de a semna contractele. Solicita doar produse profesionale, echipamente puternice care indeplinesc sarcinile usor si personal bine instruit. Pentru a oferi calitate si preturi accesibile, patronii din marile orase sustin ca au fost nevoiti sa scada profitul si cu 4-5%.

Aceleasi studii au scos la iveala ca patronii firmelor de curatenie sunt pusi constant in fata unei provocari: de a gasi personal responsabil bine instruit! Angajarea personalului constituie o sarcina care da batai de cap, intrucat oamenii nu prea sunt dispusi sa munceasca, fapt pentru care angajatii responsabili sunt foarte greu de gasit. Patronii firmelor mari sunt pusi in fata faptului de a inlocui lunar si 30-40 de angajati care nu isi indeplinesc indatoririle!

Din datele analizate, reiese ca organizarea eficienta a unei firme de curatenie, este o activitate care poate fi usor dezvoltata si orientata care alte servicii noi, precum dezinsectie, ingrijire plante si gradinarit, administrare, servicii de protocol, mentenanta, relocari, transport, s.a.Acest segment este unul in plina dezvoltare care poate fi exploatat.

Comentarii

loading...