Masa de Sărbători, între răsfăț și exces. Cum evităm problemele digestive

Săbătorile sunt de obicei însoțite de un festin culinar și multe excese alimentare, care culminează cu o serie de probleme digestive. Atenția ar trebui să fie și mai mare zilele următoare, având în vedere că revenim la alimentaţia normală după o perioadă de post.

Share

Bianca Ion 0 comentarii

30.04.2021 - 12:39

Perioadele de post reprezintă pentru organism cea mai rapidă detoxifiere a toxinelor. Acest lucru se datorează faptului că organismul, în timpul postului, intră într-o stare de relaxare și se oprește din procesarea alimentelor recent ingerate. Deși în primele zile după o perioadă de acest gen ar trebui ca alimentele „de dulce”, cum le cunoaștem din popor, să fie reintroduse treptat în alimentație, trebuie să recunoaștem că de Sărbători nu mai ținem cont de acești factori.

Continuăm cu bucurie tradițiile și știm că odată cu acestea vin o mulțime de feluri de mâncare excelente pe care le putem savura doar o dată pe an, mai ales preparatele din miel. Cea mai mare greşeală pe care o fac oamenii la mesele de Paște și nu numai este legată de combinaţiile alimentare nefericite. O mâncare grasă, „stropită” cu un pahar de vin, plus desert la sfârşit reprezintă o mare provocare pentru sistemul digestiv. În același timp, 3 feluri de mâncare nu reprezintă o soluție potrivită structurii omului modern. Conștientizarea este cuvântul cheie în aceste zile așadar încercați să împărțiți bucatele în cele 3 zile de Paște pentru a nu face exces. Dacă în prima zi mâncați drob și sarmale, lasați pentru a doua zi friptura și așa mai departe.

Consumul de alimente bogate în grăsimi, combinate cu alcool, masa servită dupa ora 20.00 reprezintă baza acumulare de grăsime în exces la nivelul ficatului, este motivul principal pentru care depunem grăsime la nivelul organelor interne. Nici înlocuirea desertului cu fructele nu sunt o alegere favorabilă pentru organism . Acestea se digeră mai uşor decât oricare aliment consumat anterior și vor rămâne blocate în stomac, ulterior vor fermenta, cauzând balonare. Nu uitați să urmăriți ce beți. Doar pentru că reduceți alimentația excesivă, nu înseamnă că ar trebui să o înlocuiți cu cocktailuri. Vin, băuturi mixte, băuturi răcoritoare, suc de fructe, toate transportă tone de calorii goale. Consumați totul cu moderație.

 

Cum evităm problemele digestive de Sărbători

 

 

·         Urmăriți ce mâncați. A face alegeri bune despre ceea ce punem în farfurii în timpul Sărbătorilor poate face o mare diferență.

·         Stați departe de alimentele declanșatoare. Fie că este vorba de lactoză, alimente grase, băuturi răcoritoare, prea mult zahăr sau alimente picante, cu toții avem alimente care pot declanșa probleme digestive. Faceți un efort conștient pentru a evita alimentele care pot supăra stomacul.

·         Nu mâncați în exces. Sărbătorile au ca scop răsfățul cu mâncărurile preferate, dar asta nu înseamnă că trebuie să exagerați sau să mâncați excesiv.

·         Mențineți balanța de fibre și hidratare. Alimentele de sărbătoare au de obicei un conținut ridicat de grăsimi și un conținut scăzut de fibre, ceea ce poate duce la constipație, balonare și alte probleme stomacale. Asigurați-vă că veți consuma suficientă fibră și apă pentru a preveni constipația.

·         Mănâncați conștient și încet. Acordarea atenției la ceea ce mănâncați vă va ajuta să luați decizii mai bune și să mănâncați încet astfel încât nu veți exagera.

·         Echilibrați mesele. Dacă știți că veți mânca alimente grase la o cină de sărbătoare sau o mulțime de dulciuri, atunci echilibreați-le cu un prânz și un mic dejun sănătos și ușor.

 

Citește totul despre:

Comentarii