Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

În România nu se mai cumpără săpun. Care sunt cele mai căutate produse pentru curățenie

Românii tind să renunțe la produsele clasice de curățenie, cum ar fi săpunul de rufe, în favoarea detergenților scumpi și a mașinilor de spălat automate.

Share

Mihai Diac 0 comentarii

Actualizat: 22.05.2019 - 14:52

Aproape o treime dintre români alocă între 100 și 200 de lei pe lună pentru a cumpăra produse de curățenie de uz casnic, relevă un sondaj online ale cărui date au fost publicate în această săptămână.

Sondajul a fost realizat la sfârșitul lunii martie, pe un eșantion de 1.826 de respondenți, cu vârste peste 18 ani, din mediul urban.

În peste 96 la sută din gospodăriile urbane există cel puțin o mașină de spălat rufe, indică sondajul realizat la solicitarea site-ului ImportDirect.ro.

Circa 44 la sută din români cheltuie între 50 și 100 de lei în momentul în care cumpără detergent de rufe. Aproape 30 la sută cheltuie între 30 de lei și 50 de lei, iar 12,6 la sută au un buget de peste 100 de lei la o singură achiziție.

Cele mai cumpărate produse sunt detergentul de rufe automat, balsamul de rufe și detergentul de vase manual. Astfel, patru din zece români achiziționează lunar câte un produs dintre acestea.

Pentru spălarea hainelor, românii folosesc mai ales detergenți pudră (40,1 la sută din respondenți) și lichid (34 la sută). Detergenții sub formă de capsule sunt preferați de 24,9% din români.

„Mașina de spălat rufe este prezentă aproape în orice casă din mediul urban. Pe măsură ce consumatorii devin mai atenți la tratarea specifică a țesăturilor și, în același timp, dețin mașini de spălat cu tehnologii mai noi, raportul dintre clasicul detergent pudră și cel lichid sau capsule înclină în favoarea celei de-a doua categorii”, explică Zsolt FÓRIKA, reprezentantul retailerului ImportDirect.ro.  

 

Cele mai căutate mărci

Într-un top al celor mai utilizate branduri de detergent de rufe, primele două produse indicate de români sunt Ariel și Persil, existând în plus și o categorie de consumatori care le folosește pe ambele.

„Rezultatele acestui sondaj ne confirmă comportamentul de consum al clienților noștri, care obișnuiesc să cumpere mai multe branduri de detergent de rufe, pe care le folosesc alternativ”, precizează Zsolt Forika.

Pe lista de achiziții a românilor se mai află produse de curățenie pentru baie și bucătărie, soluții pentru spălat pardoseli și geamuri, precum și  detergenți înălbitori și pentru îndepărtarea petelor.

Produsele cel mai puțin solicitate sunt odorizantele de cameră (circa 25% din români le cumpără lunar), soluțiile anticalcar (aproape 19%), săpunul de rufe (12,7%) și detergentul de rufe manual, acesta fiind cumpărat doar de 10 la sută din români. 

Comentarii

loading...