25.4 C
București
duminică, 26 septembrie 2021

Harry și Meghan învață să-și spună propria poveste cu Spotify

Într-un discurs difuzat de la Cape Town la împlinirea a 21 de ani în 1947, regina Elisabeta a promis că „nu trebuie să oferim nimic mai puțin decât pe noi înșine” pentru a face din Commonwealth „un lucru și mai măreț”. Discursul ei, cu apelul său la datorie, decență și serviciu, apare în noul sezon al dramei Netflix The Crown.

Ducele și ducesa de Sussex se dezvăluie într-un mod diferit, săptămâna aceasta ridicând vălul de pe un acord a companiei lor de producție- Archewell Audio-cu Spotify pentru care va face podcast-uri și spectacole. „Bună băieți, eu sunt Harry”, „Și eu sunt Meghan”, cuplul i-a întâmpinat pe ascultători într-un ,,trailer” pentru o vacanță specială pe care o vor găzdui.

Sussexii, care au semnat și un acord de producție cu Netflix anul acesta, sunt podcast royals, alături de vedete, printre care Michelle Obama și Joe Rogan, comediantul american și comentator de arte marțiale. Ei și-au tradus „pasiunea pentru întâlnirea cu oamenii și auzirea poveștilor lor” într-o franciză.

În ceea ce privește câștigul, este o mișcare inteligentă de a schimba restricțiile casei Windsor cu platformele de distribuție Netflix și Spotify. Realizarea propriilor emisiuni și controlul propriei imagini sunt mai ușoare atunci când nu sunt restricționate de protocolul regal.

De asemenea, spune ceva mai larg despre celebritate și mass-media: puterea interpretului a depășit-o pe cea a editorului și a radiodifuzorului. Vedetele s-au bazat odată pe alții pentru a aduna un public, dar vedete precum Prințul Harry și soția sa Meghan Markle o pot face singure.

Monarhia britanică este o platformă media de tip tradițional – individul este mai puțin important decât marca colectivă. Regina nu l-ar exprima în acest fel, dar o mare parte din loialitatea pe care o obține de la cetățeni provine din expertiza sa în comunicarea în masă și divertisment live.

Nunta Sussexilor din 2018, plină de spectacol și simbolism și difuzată la nivel global, a fost un prim exemplu. Meghan Markle s-a bucurat deja de o oarecare faimă din actoria din seria Suits; capacitatea familiei de a atrage atenția membrilor săi a făcut-o mult mai mare.

Dar, din perspectiva vedetelor, a face parte din monarhie are două dezavantaje. În primul rând, este strict clasat. Scrie Financial Times. Prințul Harry a coborât pe locul șase în linia la tron, grație celor trei copii ai prințului William și nu poate face nimic pentru a schimba acest lucru – el nu este o vedetă pop care poate ocupa topurile cu un alt hit.

Drama rangului și impunerile asupra membrilor săi care sunt împinși la marginea succesiunii și proeminenței, se desfășoară în mai multe serii ale Coroanei. Tensiunea este intensă atunci când un membru, precum Ducesa de Sussex, are o celebritate mai mare decât cea rânduită.

În al doilea rând, una dintre disciplinele unei monarhii constituționale este aceea că membrii acesteia trebuie să țdie discreți sau să se exprime cu atenție. Regina „a lăsat din când în când lumina zilei asupra magiei”, așa cum a spus istoricul victorian Walter Bagehot, dar își păstrează în mare parte sentimentele ascunse.

Cu cât celebritatea este mai mare, cu atât este mai greu, așa cum s-a dovedit glamourul, drama și moartea Dianei, prințesa de Wales. Anunțându-și „tranziția” de la redevența cu normă întreagă anul acesta, Sussexii au citat dorința lor de a elimina „presupusa justificare de„ interes public ”pentru intruziunea mass-media” în viața lor.

Este discutabil dacă este înțelept să ataci tabloidele în instanțe pentru a bloca poveștile pe care le consideră invazii ale vieții private sau calomnioase. Dar punctul mai important este că cuplul a preluat puterea asupra modului în care sunt descriși, nu numai cu acțiuni în justiție, ci devenind proprii lor producători.

Nu sunt singurii. Persoanele cu nume și expertiză pot merge acum direct la fani. Tendința curge de la publicarea buletinelor informative pe Substack până la artiști interpreți sponsorizați pe Patreon; internetul oferă un mijloc de distribuție pentru o marcă personală.

O versiune cu chirie redusă este OnlyFans, un site din Marea Britanie care permite vedetelor și artiștilor minori să împărtășească fotografii și videoclipuri -îmbrăcați sumar- în multe cazuri – cu abonații. Sunt atrași de controlul pe care îl oferă și de faptul că păstrează 80% din venituri.

Sussexii, cu ofertele lor la Spotify și Netflix, se află la sfârșitul elegant al scalei. Dar sunt suficient de inteligenți pentru a ști că fanii poftesc acum mai mult de la vedete decât câteva fotografii pe covor roșu și interviuri în reviste – cer cel puțin o bucată de intimitate.

Un studiu al femeilor americane care au urmărit vedete pe rețelele de socializare a constatat că au devenit mai atașați de cei care au împărtășit aspecte din viața lor personală și au arătat oarecare umanitate. „Îi face mai reali dacă glumesc și chestii de-astea. . . Este ca și cum ‘OK, și ei sunt oameni’ ”, a spus unul.

Cuplul a învățat lecția, începând cu trailerul lor cu un flirt anglo-american. „[Tu] o spui pentru că cred că sună foarte bine cu accentul tău”, a spus ducesa. Podcast-ul lor a fost luat în considerare de MailOnline pentru că a fost ,,foarte senzitiv”.

Având de ales între regalitate și celebritate, cuplul a ales-o pe aceasta din urmă. Arată la fel de mult despre mass-media cât și despre cum sunt Sussexii care acum sunt naratorii.

Ultima oră
Pe aceeași temă