Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Cumpărături spontane în supermarket

Neuromarketing-ul este sistemul clasificat ca marketing curent. Acesta studiază mintea consumatorilor, distribuția magazinelor, locația produselor alimentare și a diferitelor aspecte care permit îmbunătățirea și creșterea vânzărilor.

Share

Florin Budescu 0 comentarii

05.06.2020 - 10:15

Plecând de la unele studii efectuate, sunt dezvoltate reguli psihologice sau trucuri pentru creșterea vânzărilor. În acest articol vom vorbi despre acele strategii care permit promovarea așa-numitelor achiziții spontane în supermarketuri.

Achizițiile spontane sunt cele în care consumatorii se lasă influentați de impulsurile lor și pot reprezenta până la 60% din vânzări. În cazul cumpărăturilor neplanificate, anumiți stimuli din supermarketuri trezesc dorința de a cumpăra articole care nu sunt necesare și care, în principiu, nu ar fi fost cumpărate. Sunt achiziții cheie, deoarece, așa cum am indicat, pot reprezenta până la 60% din vânzări. Partea emoțională a consumatorilor dobândește un rol foarte important, un întreg echipament este pus în mișcare, atrăgând emoțional consumatorii.

Există câteva trucuri care reușesc să dezarmeze consumatorii, făcându-i să se concentreze pe achiziții. După părerea noastră, înainte de criză, au fost trucuri mult mai eficiente, având în vedere că economia actuală a schimbat modul de a gândi, de a acționa și cumpăra al multor consumatori. Să ne amintim, de exemplu, că produsele cu etichetă privată (produsele fabricate de o companie spre vânzare sub marca unei alte companii) au căpătat un rol foarte important datorită prețurilor. Consumatorii merg la supermarket cu o listă de cumpărături și se concentrează pe ceea ce au cu adevărat nevoie, trucurile nu mai sunt la fel de eficiente, deși continuă să își atingă obiectivul în cazul unor consumatori.

Mărimea coșului de cumpărături influențează consumatorii, un coș mai mare reprezintă o provocare, unii consumatori îl umplu și, în cazul în care nu fac acest lucru, au senzația că lipsește ceva și vor continua să meargă prin supermarket până vor găsi produse aparent necesare pentru consum. Odată ce coșul este plin, provocarea este câștigată și apare sentimentul că în cărucior există tot ce au nevoie.

Dacă casa de marcat este pe partea stângă, vânzările se îmbunătățesc, este un detaliu care ar trece neobservat de mulți dintre noi. Întrucât majoritatea consumatorilor sunt dreptaci, intrarea este situată în partea dreaptă, iar casele din partea stângă (acest lucru poate fi văzut în orice hypermarket) reprezintă un mod de a forța psihologic consumatorii să treacă pe la casă, ceea ce presupune efectuarea unei achiziții.

În supermarketuri, este rezervat un spațiu exclusiv produselor de referință. Este vorba de spațiul dedicat exclusiv produselor cum ar fi fructe și legume, acestea sunt concentrate în același spațiu, deoarece sunt produse mai solicitate. Simplul fapt de a vedea toate produsele și de a le avea la dispoziția noastră, crește numărul de vânzări.

Atenția consumatorilor este atrasă continuu cu tot felul de stimuli psihologici, un exemplu este schimbarea locației produselor din când în când, eliminând astfel rutina și forțând clienții să viziteze întregul magazin, sporind posibilitățile de vânzare. Aceste schimbări surprind clienții, în special cei obișnuiți care cunosc deja locația produselor dorite. La aceasta trebuie adăugat faptul că, odată cu schimbările, sunt introduse tehnici de merchandising pe traseul prin magazin.

Astfel, clienții descoperă campanii de publicitate și promoții cu timp limitat, cu afișe și sloganuri specifice. Supermarketurile plasează cele mai scumpe produse la nivelul ochilor, unde apare confortul. Pe rafturile inferioare sunt plasate produse de la alte mărci mai ieftine. Conform studiilor efectuate, până la 20% din clienți achiziționează produsul situat la nivelul ochilor datorită confortului, uitând de șansa de a face economie. Întrucât nu vor să se aplece, aleg cea mai confortabilă opțiune.

Restrângerea culoarului este o altă măsură care permite creșterea vânzărilor, cărucioarele se aglomerează și, în consecință, deplasarea încetinește. Sunt opriri care facilitează achizițiile spontane. O altă linie de lucru este de a grupa anumite produse în funcție de perioada anului, cum ar fi perioada de Crăciun sau de vară, facilitând achiziția necesară și cumpărarea spontană. În cele din urmă, un alt truc psihologic folosit în supermarketuri este stimularea prin intermediul aromelor. Se pare că aromele pot stimula disponibilitatea de a cumpăra până la 15%.

Însă, unele trucuri psihologice nu mai sunt la fel de eficiente, tendințele actuale arată că cei care intră în magazin fac cumpărături mai inteligente. Își fac o listă de cumpărături pe care o respectă, cumpărăturile din impuls se reduc, cel puțin în când vine vorba de produse mai scumpe. Deși cele mai scumpe produse sunt acum la nivelul ochilor, nevoia de a face economie îi obligă să încerce să uite de confort.

Așadar, nu contează că se apleacă pentru a lua un produs mai ieftin. Pare evident că unele dintre regulile citate aici trebuie schimbate.

Studiile realizate în ultimul timp arată că este mai rațional consumul. Consumatorii se adaptează la bugetele lor, sunt comparate prețurile și produsele de marcă sunt achiziționate atunci când sunt la ofertă. În acest caz trucul psihologic de a schimba locul alimentelor și de a folosi tehnici de merchandising cu oferte timp limitat este foarte bun.

Consumatorii s-au schimbat și nu este o schimbare temporară. Datorită crizei economice, achizițiile mai inteligente vor dura, ele reprezintă o nouă provocare pentru specialiștii în marketing, în special pentru sectorul mărcilor comerciale de produse de consum renumite.

În ciuda consumului rațional și a achizițiilor inteligente care iau avânt, ca retaileri trebuie să continuați să oferiți clienților o experiență cât mai bună de cumpărături. Acest lucru include și punerea la dispoziția acestora a unor cărucioare pentru supermarket de cea mai bună calitate.

Le puteți achiziționa oricând luând legătura cu cei de la Rafturi Metalice de la A la Z care vă pun la dispoziție o gamă variată de produse menite să vă ajute să creșteți vânzările. Succes!

Comentarii

loading...