15 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăLifestyleCum să te îmbraci la birou

Cum să te îmbraci la birou

Biroul se bucură de prezența noastră mai mult decât propriul cămin, ceea ce reprezintă un factor demn de luat în calcul. Ne-am obişnuit deja cu ideea că, din cauza distanțelor mari de parcurs și a timpului petrecut în transportul în comun, petrecem mai mult timp în ținutele office decât în pijamale, ceea ce nuanțează cât este de important să dăm dovadă de pricepere și talent în alegerea acestora.

Azi încercăm să răspundem la una dintre cele mai importante întrebări: cum să te îmbraci la birou? Vei găsi mai jos răspunsuri stilate la această chestiune, precum și indicații de luat în calcul dacă vrei să fii în pas cu moda prezentului.

 

Stilul smart casual, alegerea perfectă pentru birou
Oricât de permisiv ar fi spațiul muncii tale, există anumite reguli pe care trebuie să le respecți. Vestimentația de birou nu are voie să includă decolteuri adânci, fuste prea scurte, centimetri întregi de piele dezgolită. De asemenea, nu sunt recomandate imprimeurile țipătoare sau texturile neconvenționale, așa cum sunt vinilinul sau pielea lăcuită.

De partea cealaltă, cea mai bună alegere în spațiul office rămâne stilul smart casual (a se insera link către articolul de blog „Smart Casual – ce înseamnă o ţinută smart casual?„). Acesta presupune o estetică elegantă, dar cu inserții dintr-o modă mai relaxată. Ai nevoie de itemuri prețioase, dar cu croi mai lejer, practic. Ideea este să te arăți ca scoasă din cutie, dar simțindu-te totuși bine în pielea ta.

 

Sursă foto: Unsplash

 

 

În ceea ce privește accesoriile, mizează pe pantofi cu toc, dar pe unii ușori și comozi. E cazul să eviți să te urci pe stilettos abrupți dacă nu îți dorești să atragi o atenție nedorită asupra ta. Alegerile perfecte sunt kitten heels, pantofii cu toc mediu și gros, mocasinii, modelul Oxford. Saboții și sandalele sunt la rândul lor variante demne de luat în calcul în stilul smart casual. Iarna vei arăta impecabil în botine, ghete elegante și cizme, cu sau fără toc. Bineînțeles, sunt permise și cizmele înalte, peste genunchi, dar numai atât timp cât sunt concepute din materiale precum pielea, pielea întoarsă sau substituenții artificiali. Evită finisările ultra shiny, catifeaua sau plasticul: rezervă-le timpului tău liber, când poți fi o fashionistă cât de îndrăzneață îți dorești.

 

Sursa foto: Unsplash

 

 

Gențile smart casual se remarcă în primul rând prin eleganță. E recomandat să eviți modelele mult prea mici, așa numitele minaudiere, respectiv poșetele de dimensiunile unui clutch. Nici măcar nu reprezintă o alegere practică, dat fiind faptul că, petrecându-ți minimum 8 ore pe zi la birou, vei avea nevoie de destule itemuri. La capătul opus, ferește-te și de gențile masive, de cumpărături. Formatul perfect e cel încăpător, sub formă de trapez, gențile de tip satchel și bucket, tote-ul, geanta messenger și cea asemănătoare celei de doctor.

Culorile rezervate stilului smart casual fac parte din galeria pastelurilor, a neutrelor și a nuanțelor clasice. Desigur, nu te vom ține departe nici de accentele de culori vii, dar păstrează-le reduse ca întindere în ținuta ta. Apelează la tonuri saturate și evită cu orice preț culorile neon sau pe cele prea strălucitoare: nu îți dorești să îi orbești pe colegii de muncă cu hainele tale.

 

Sursă foto: Unsplash

 

 

O distincție importantă, care te va ajuta să înțelegi mai bine stilul smart casual, este cea realizată cu stilul business casual. Și acesta este potrivit spațiului office, dar, cu excepția cazului în care lucrezi într-o bancă, nu e recomandat în fiecare zi. Principala diferență dintre cele două este că hainele smart casual presupun o mai mare libertate stilistică și se pot apropia cu mai mare permisivitate de trendurile în vogă. Un exemplu ideal în acest sens este compleul format din fustă și bluză: dacă în business casual acestea trebuie să aibă linii office, în smart casual poți opta și pentru o fustă midi cu un pulover moale, atunci când se face mai frig. Totul e să fii elegantă și să te simți bine în pielea ta.

Imprimeurile sunt și ele permise, bineînțeles, atât timp cât sunt subtile. Florile, printul geometric, chiar și animal print-ul, dar prezent numai pe accesorii, sub formă de accente, reprezintă cele mai bune opțiuni. Dungile și carourile sunt la rândul lor alegeri minunate.

 

Cum să te îmbraci la birou? Piesele office perfecte
Mai jos îți arătăm care sunt piesele office ideale pentru spațiul biroului!

Începem cu rochiile! Emanând feminitate și gingășie, aceste itemuri sunt opțiuni desăvârșite, cu care nu poți da greș. Partea și mai bună este că, optând pentru aceste articole, nu mai trebuie să îți faci griji cu privire la asortare și vei profita și din punct de vedere financiar. Noi îți prezentăm 4 rochii office de la Dasha care se vor potrivi perfect în spațiul biroului.

 

Rochiile
Începem cu rochiile casual, deoarece vor reprezenta cea mai bună alegere, una de zi cu zi. Ai nevoie de o creație cu print floral, în tonuri de fucsia, pentru acele zile de primăvară și vară când vrei să impresionezi. O rochie cu dungi reprezintă o opțiune minunată și datorită modului în care acestea se întrepătrund, conturând un efect flatant asupra siluetei tale. Apelează la dungi orizontale pe piept, pentru a conferi impresia de „mai mare”, și la dungi verticale în partea de jos, pentru a alungi și a restrânge vizual.

Sursă foto: Dasha

 

 

Rochia din dantelă reprezintă la rândul ei un must-have în spațiul biroului. Cordonul din talie îți accentuează feminitatea, iar decolteul în V alungește ademenitor. Încheiem cu o rochie cu volane aplicate, într-o nuanță prăfuită de roz, cu croi petrecut, ce va deveni ușor una dintre favoritele tale în spațiul office.

Sursă foto: Dasha

 

 

Având la dispoziție aceste rochii, nu vei mai avea nevoie de nimic: va fi secretul ținutelor tale de birou perfecte!

 

Paltonul
Un palton va conferi un aer de rafinament inestimabil ținutelor tale de birou! Optează pentru nuanțe ultra rafinate, așa cum sunt camel-ul, cafe au lait, bej, dar nu te feri nici de rozul pal. Tăietura oversized, masculină, va fi amprenta de care are nevoie un outfit stylish, iar materialele de calitate sunt un must.

Sursă foto: Unsplash

 

 

Atunci când optezi pentru un articol peste medie, vei avea și satisfacția de a ști că poți apela la el multă vreme de acum încolo. Un palton de lux poate fi mai scump, dar e o investiție timeless.

 

Costumul
Moda masculină s-a întors! Un costum impecabil croit va conferi atât de multă personalitate outfiturilor tale încât te vei întreba cum de nu ai mai apelat până acum la el. Se poartă atât piesele cu croi inspirat de menswear, dar și cele clasice, așa cum este acest blazer influențat de stilul celebrei Coco Chanel.

 

Sursă foto: Unsplash

 

 

Cămașa
Aproape că nu poți constitui o ținută de birou fără o cămașă de calitate. Aceasta se va potrivi cu pantalonii de la costum, cu fuste, dar și pe sub o rochie. Din nou, e musai să alegi itemuri de calitate, din materiale precum mătasea, ce debordează de feminitate. Opțiuni la fel de potrivite sunt însă și cămășile tipic masculine, albe sau albastre, închise până la ultimul nasture.

 

Sursă foto: Unsplash

 

 

Fusta
Dacă tot mai adus cămașa în ecuație, este momentul să răspundem și cu „cu fustă” la întrebarea „cum să te îmbraci la birou?”. Sunt permise în general toate stilurile și lungimile, dar e din nou recomandat să te ferești de fustele ultra scurte sau prea lungi, din texturi mult prea glam, așa cum sunt pielea, penele, blana, paietele. Formatul ideal este fie fusta midi, fie cea creion sau deasupra genunchiului.

 

Sursă foto: Unsplash

 

 

Blugii
În cazul în care nu sunt excluși în mod autoritar de către angajatorul tău, și blugii pot invada spațiul office, Evită-i însă pe cei colorați, pe cei rupți, pe cei mult prea evazați sau decorați cu orice broderie ori aplicații ostentative. Modelul ideal e reprezentat de jeanșii bleumarin, albastru clasic sau negru, skinny sau drepți.

 

Sursă foto: Unsplash

 

Așa cum am văzut, există numeroase alternative stylish pentru a înviora spațiul office. Ținutele de birou se evidențiază cu eleganța, dar și cu perfecta racordare la tendințele actuale. Ține cont de recomandările noastre și ai toate șansele să devii cea mai bine îmbrăcată divă de la birou!

Cele mai citite

Care sunt cele mai populare trenduri în amenajarea băilor din hoteluri?

Hotelurile sunt esențiale în turism deoarece sunt locuri în care clienții doresc să se simtă ca acasă în timpul șederii lor. De aceea, este...

Rusia susține că va avea “ținte legitime” în Polonia, dacă această țară va găzdui arme nucleare americane

"Instalațiile relevante" din Polonia vor deveni "ținte legitime" pentru Rusia, dacă această țară va primi pe teritoriul ei arme nucleare ale Statelor Unite. Acest avertisment...

Colliers: Numărul locuinţelor vândute în Bucureşti, în creştere cu 18% în primul trimestru din 2024

Piaţa rezidenţială a început anul 2024 în forţă, cu un prim trimestru încheiat cu o creştere de 18% a numărului tranzacţiilor cu apartamente în...
Ultima oră
Pe aceeași temă