Sursa: Photo by Musa Ortaç from Pexels

Cum să renunți la un obicei nesănătos: fumatul

Fumatul este un obicei care odată deprins poate crea dependență, iar renunțarea poate fi foarte grea.

Share

Rl online 0 comentarii

09.11.2020 - 15:45

Fumatul este un obicei care odată deprins poate crea dependență, iar renunțarea poate fi foarte grea. Noi ți-am pregătit 10 pași prin care poți afla cum să reduci pofta fumatului. Știm că nu este ușor, însă cu răbdarea treci și marea! Este nevoie de ambiție și hotărâre pentru a putea înfrunta episoadele de sevraj. Aceste episoade ating cote maxime în primele 72 de ore de la ultima țigară, iar apoi vor scădea treptat în intensitate.

1.Găsește un înlocuitor-studiile au arătat că fructele și legumele îți vor schimba modul în care simți gustul țigărilor. O altă opțiune ar putea fi gumele de mestecat sau bomboanele mentolate deoarece vor alunga pofta de fumat. Tot pe baza unor studii s-a demonstrat că utilizarea acestei metode va dubla șansele de a renunța la acest viciu. Pe lângă asta, cavitatea bucală va secreta mai multă salivă și vei avea o respirație mult mai proaspătă.

2.Îți ții mintea ocupată- introdu în rutina ta mai multe activități. Multe persoane sunt tentate să fumeze atunci când stau degeaba si se plictisesc. Citește cărți, uită-te la filme, ascultă muzică sau fă ceea ce îți place cel mai mult tocmai pentru a evita gândul de a fuma.

3.Spală-te pe dinți mai des-senzația de dinți curați vă va ține o perioadă departe de țigări. Nu uita că acest obicei aduce consecințe și asupra danturii.

4.Gândește-te la cât de dăunătoare sunt țigările pentru organismul tău- Adoptă schimbarea și vei resimți într-un mod destul de rapid cât de mult va fi influențată starea de sănătate. Vei scăpa de respirația urât mirositoare iar la un interval de două săptămâni-trei luni plămânii vor începe să funcționeze mai bine, nivelul monoxidului de carbon din sânge va reveni la normal și riscul de a dezvolta boli va fi mai scăzut.

5.Tratament medicamentos- există produse pe bază de nicotină concepute pentru a reduce pofta de fumat sau chiar plasturi. Faceți o vizită medicului pentru a vă prescrie medicamente potrivite.

6.Evita alcoolul sau alte băuturi pe care le consumi odată cu fumatul-aceste obiceiuri pot declanșa pofta de fumat tocmai pentru că au fost asociate cu fumatul. Evita consumul de alcool sau de cafea, le poți înlocui cu un ceai. Și apa te poate ajuta pentru a combate această nevoie și te va ajuta să rămâi hidratat.

7.Gestioneză stresul- știm că atunci când ești stresat cea mai rapidă metodă pentru tine este aceea de a aprinde o țigară, deoarece nicotina te poate relaxa. Ei bine, acesta este un mit! Când nivelul de nicotină din corp scade atunci apare starea de nervozitate, iar un stimul al creierului determină nevoia de a fuma. Încearcă să te concentrezi pe activități benefice, cum ar fi yoga, exercițiile de respirație sau băile lungi.

8.Mișcarea-activitatea fizică va fi o opțiune excelentă pentru a reduce pofta de nicotină iar pe lângă acest beneficiu poți scădea în greutate sau îți poți tonifia corpul.

9.Nu renunța niciodată la ceea ce ți-ai propus. Dacă dorești să renunți la fumat este important să nu te dai bătut. Este clar că nu vei reuși din prima, însă este important să rămâi pozitiv și să te ambiționezi. Cu puțină perseverență sigur vei obține rezultatele dorite.

10.Folosește uleiul de canabis. Canabisul este o plantă utilizată atât în scop medicinal cât și recreațional. Uleiul este benefic pentru organism deoarece va avea efecte asupra sistemului nervos si este și un supliment proteic alimentar.

Uleiul de canabis poate avea un rol antiinflamator, anticonvulsivant, anxiolitic, antitumoral, antiemetic, antioxidant, antipshihotic. Dacă metodele prezentate mai sus nu te-au ajutat să renunți la fumat, atunci noi îți recomandam ulei de canabis de la Zona Verde.

Comentarii