Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Cum să nu mai pierzi timpul zapând canalele TV. Fă ceva util!

Se spune că ar trebui să ne împărţim echitabil cele 24 de ore ale unei zile: 8 ore de somn, 8 ore de muncă şi 8 ore de activităţi relaxante pentru noi, eventual împreună cu prietenii şi familia.

Share

Elena Marinescu 0 comentarii

Actualizat: 04.11.2018 - 10:11

De regulă, încălcăm această „regulă”, iar televizorul a devenit în ultimele decenii inamicul principal. Sigur, este o luptă inegală, dacă ne raportăm la resursele pe care le avem la dispoziţie, exceptând telefoanele inteligente, care au devenit un refugiu mult mai confortabil. Chiar şi aşa, specialiştii avertizează că în continuare consumul de media TV este la cote alarmante, în defavoarea activităţilor creative sau a celor în aer liber. Se întâmplă cel mai adesea ca seara, extenuaţi de o zi de muncă încărcată şi mult timp pierdut în ambuteiajele din trafic, să avem timpul limitat de la cel mult două, trei ore de relaxare înainte de culcare, iar atunci cea mai comodă variantă este butonarea telecomenzii în căutarea unui film sau a unui talk-show. Rutina se repetă şi a doua zi, şi a treia zi, până vineri inclusiv, dacă nu există alternative.

În realitate însă, ne irosim timpul în faţa unui ecran plat, în loc să investim acele câteva ore de libertate în alte activităţi care să ne satisfacă nevoia de cunoaştere, divertisment sau interacţiune. Se ştie că programele TV, indiferent de tematică, pot fi extrem de cronofage şi doar o strategie foarte inteligentă de management al timpului ne poate ajuta să spargem acest tipar comportamental. Iată trei sugestii.

 

Planifică totul din timp

Să-ţi programezi o ieşire în oraş seara cu prietenii, după o zi istovitoare la job, poate fi o dovadă de curaj, dar cu siguranţă este şi una dintre cele mai bune alegeri, dacă este făcută cu inteligenţă, de exemplu, în avans, cu două-trei zile. Aşa sunt mult mai mari şansele de reuşită pentru că poţi controla coordonatele şi nivelul de angajament poate fi la cote maxime. De asemenea, o vizită la sala de fitness sau o cină în familie, un concert sau un spectacol de teatru pot fi alternative mult mai sănătoase pentru minte şi trup dacă sunt planificate din timp.

 

Pregătiri pentru acţiune

Acest aspect are legătură la modul cel mai concret cu activităţile de pregătire pentru o anumită activitate, de pildă, îţi poţi pregăti geanta cu echipamentul pentru ora de fitness sau poţi cumpăra din timp cadoul pentru cina la prieteni din seara următoare şi cu siguranţă nu vei mai da curs tentaţiei de a munci peste program la serviciu pentru a te încadra în timp.

 

Fă orice altceva doreşti

Revenind, în loc să zapezi canalele TV, poţi să-ţi revigorezi reţeaua neuronală prin alte tipuri de activităţi relaxante. Câteva exemple? O tură de jogging sau o plimbare la pas prin cartier, o slujbă religioasă, o lectură interesantă, o sesiune de shopping, meditaţie, un masaj sau orice altă activitate care te pune în legătură cu ceilalţi, mai ales dacă eşti o persoană extravertită. Şi un pont: diversifică tipul de activităţi pentru a evita instalarea rutinei. 

Comentarii

loading...