Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Cum poți să păcălești sarea la fiecare masă

Sarea are un rol esențial în organismul nostru, însă poate să fie extrem de periculoasă dacă este consumată în exces.

Share

Rl online 0 comentarii

10.07.2018 - 13:03

În mod obișnuit corpul reușește să elimine excesul de sodiu, însă dacă este consumat în cantități mari ea favorizează retenția de apă în corp, lucru care determină creșterea tensiunii arteriale.

De cele mai multe ori nu mai este nevoie să fie folosită ca și condiment, deoarece sarea se regăsește în cantități mari în toate produsele din comerț, iar fără sare, se spune că mâncarea ”nu are niciun gust”.

Totuși, există anumite trucuri prin care se poate evita nevoia de sare în mancăruri.

Condimente și verdețuri 
Ca să reduci consumi de sare este foarte important să apelezi la alte ingrediente ca să conferi un gust mâncărurilor pe care le prepari. Cele mai bune alternative sunt condimentele, verdețurile uscate sau proaspete, usturoiul, ghimbirul, citricele și vinul.

Orice ingredient cu aromă puternică și pe gustul tău poate să schimbe gustul mâncării și să o facă mai gustoasă: de la piper negru, scorțișoară și turmeric până la busuioc proaspăt, fulgi de ardei iute sau zeama de lămâie.


Grăsimi sănătoase
Nu te feri de grăsimile bune, deoarece tocmai acestea sunt cele care ajută la slăbit și sunt foarte importante pentru sănătatea inimii și a creierului.

Folosește cu încredere avocado, nucile, semințele, măslinele, uleiul de cocos sau de măsline presat la rece. Toate aceste grăsimi bune pot să aducă un plus de savoare preparatelor tale, astfel că nu vei avea nevoie să adaugi o cantitate mare de sare ca să ai o mâncare gustoasă.


Metode diferite de a prepara ingredientele
Legumele sau carnea sote sau la cuptor se transformă total și aromele lor sunt mai intense. Evită să fierbi legumele scufundate în apă, ci aplică metoda de fierbere la aburi, deoarece își vor păstra o aromă mai intensă. Adăugând aceste alternative sănătoase și folosind o metodă de gătit care păstrează aromele ingredientelor poți să reduci cantitatea de sare folosită.


Cereale integrale 
Pâinea, chiar și cea integrală sau de secară poate să conțină o cantitate însemnată de sare. O soluție excelentă pentru siluetă și pentru o digestie bună ar fi să înlocuiești pâinea la micul dejun cu o porție de cereale integrale (quinoa, orz fiert, orez integral, ovăz) pe care să le consumi alături de un ou fiert sau în combinație cu fructe proaspete și lapte vegetal.

Comentarii

loading...