11.8 C
București
miercuri, 27 octombrie 2021

Ce alimente să consumăm la începutul toamnei ca să fim sănătoși

Toamna calendaristică a început, iar, odată cu noul sezon, se schimbă și opțiunile pe care le avem în materie de alimente sănătoase. Nutriționistul italian Gianluca Mech ne spune ce putem introduce în alimentația de zi cu zi pentru a avea un sistem imunitar puternic, iar ot organismul să funcționeze la nivel optim.

“Natura ne oferă în fiecare sezon produse sănătoase din care să alegem. Avem o mare varietate de opțiuni inclusiv toamna și în sezonul rece. Este nevoie doar să știm din ce să alegem și cum ne ajută aceste alimente să avem un sistem imunitar puternic, iar tot organismul să funcționeze la nivel optim. Și, bineînțeles, să ne dea energe zi de zi și să ne mențină o siluetă armonioasă.

Important de știut este să optăm pentru alimente cât mai aproape de starea lor naturală. Proaspete sau gătite, după caz, și le excludem pe cele procesate din magazine. Mulți oameni cad în capcană crezând că toamna și iarna nu mai au acces la alimente proaspete. Și se refugiază în produse procesate din comerț.

De exemplu, pentru o inimă sănătoasă, cu un nivel optim de colesterol sănătos, limităm grăsimile saturate, de origine animală. Cum ar fi carnea roșie și brânza, la cel mult 9 grame pe zi. Pentru o tensiune arterială optimă. Nu trecem de 1.500 de miligrame de sodiu pe zi, gătind mesele acasă și limitând alimentele procesate. Fibrele joacă un rol important în menținerea sănătății inimii. Consumați fructe, legume, cereale integrale și leguminoase pentru a atinge obiectivul de cel puțin 28 de grame de fibre pe zi”, spune nutriționistul Gianluca Mech (www.gianlucamech.com/ro).  

Pentru buna funcționare a întregului organism, toamna și în anotimpul rece, Gianluca Mech recomandă următoarele opțiuni:

Ce alimente să alegem:

Sursă de grăsimi sănătoase: Somon, pește, nuci, semințe, avocado și ulei de măsline

Fructe și legume de sezon: mere, pere, prune, gutui, roșii, morcovi, conopidă, sfeclă, ciuperci, cartof dulce, dovlecei.

Leguminoase: Fasolea și lintea sunt o sursă excelentă de fibre, care reduc absorbția grăsimilor și ne menține colesterolul scăzut. În plus, sunt o sursă bună de proteine: încercați să le folosiți în locul cărnii de câteva ori pe săptămână. Dacă achiziționați fasole conservată, căutați opțiuni cu conținut scăzut de sodiu și clătiți-o înainte pentru a reduce sarea. Soia și lintea mai sunt alte opțiuni.

Cereale integrale: ovăz, quinoa, orz, orez brun, pâine integrală. Acestea sunt mai bogate în fibre și substanțe nutritive decât cerealele rafinate, cum ar fi făina albă și orezul alb.

Pește: somonul și tonul sunt deosebit de sănătoși, deoarece au un conținut ridicat de acizi grași omega-3, grăsime sănătoasă care ajută la menținerea nivelului de colesterol într-un interval optim.

Condimente: puteți îmbogăți gustul mâncărurilor cu  ghimbir, curcuma, scorțișoară, rozmarin, cimbru, busuioc sau mărar.

Ce alimente sunt de evitat 

Grăsimi saturate: untul, brânza, carnea roșie și lactatele bogate în grăsimi. Consumate în exces, vor crește colesterolul și determină formarea mai multor plăci în arterele noastre.

Grăsimi trans: ele pot fi prezente în produse de patiserie (pateuri, plăcinte, foietajuri, aluaturi), de cofetărie (biscuiți, prăjituri), în produse de tip fast food, margarină, produse prăjite în ulei și în cele ambalate precum chipsuri, tortilla, etc.

Cele care conțin sare: sarea poate fi prezentă în exces în alimente de la care nici nu ne așteptam. În general o găsim în alimentele procesate, în cele congelate sau care presupun preparare la cuptorul cu microunde. Bineînțeles, și în fast food și snaks-uri”, adaugă Gianluca Mech.

Gianluca Mech este unul dintre cei mai apreciați nutriționiști. La nivel internațional, sfaturile sale sunt urmate inclusiv de staruri precum Anastasia Soare, Sarah Ferguson – Ducesa de York, Ornela Mutti sau Silvio Berlusconi.

Gianluca a lansat în trecut două campanii importante împotriva obezității. Campanii care trag un semnal de alarmă în ceea ce privește înmulțirea cazurilor în rândul copiilor și al adolescenților. Campania din Statele Unite ale Americii a fost lansată alături de Ivana Trump, iar în Europa alături de Ducesa de York, Sarah Ferguson.

Ultima oră
Pe aceeași temă