Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Cât de importantă este alimentația pentru un sistem imunitar eficient

Sezonul rece este întotdeauna un adevărat test pentru organism și a trece cu brio acest test depinde în mare măsură și de alimentele pentru care optăm în această perioadă.

Share

Elena Marinescu 0 comentarii

06.02.2018 - 19:12

Nutriţioniştii atrag atenţia că sistemul imunitar are nevoie de nutrienți de calitate pe care îi regăsim îndeosebi în fructe și legume proaspete, precum și în cerealele integrale. 

La aceste două categorii se pot adăuga cu succes inclusiv diverse băuturi preparate din ingrediente naturale, cum sunt sucurile de fructe sau legume și, în condițiile în care este consumată cu moderație, chiar berea. Datorită cerealelor și hameiului prezente în rețeta de fabricare, berea poate fi considerată la rândul ei o sursă de antioxidanți. De aceea, atunci când este consumată cu moderație poate contribui chiar la întărirea sistemului imunitar. Consumul moderat de bere este considerat ca fiind un pahar de 330 ml/zi pentru femei și 660 ml/zi pentru bărbați.

 „În timpul iernii, suntem tentați să credem că organismul nu are nevoie de aceeși cantitate de lichide ca vara și să diminuăm cantitatea consumată. Însă temperaturile scăzute se pare că pot inhiba senzația de sete, ceea ce are drept rezultat chiar deshidratarea organismului. În acest context, se poate adăuga chiar și un alt efect secundar: reducerea semnificativă a cantității de nutrienți, vitamine, minerale sau antioxidanți pe care o putem asigura organismului prin completarea cantității de apă cu diverse băuturi preparate din ingrediente naturale”, explică dr. Corina Zugravu, președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție.

Sfecla roşie şi rodiile, izvor de antioxidanţi

Conținutul bogat în vitamina C și nivelul ridicat de antioxidanți din sfecla roșie contribuie la întărirea sistemului imunitar, prevenind instalarea virozelor și a stării de gripă în sezonul rece. Sfecla roșie poate fi integrată în dieta alimentară sub diverse forme (crudă, fiartă, coaptă sau suc), iar beneficiile sale pentru organism sunt variate. Fructele de rodie sunt, de asemenea, o sursă importantă de antioxidanți, prevenind oxidarea celulelor sau formarea radicalilor liberi. Din doza zilnică recomandată de vitamina C, cea care contribuie semnificativ la un sistem imunitar puternic, rodiile conțin aproximativ 15%.

Sistemul imunitar este un sistem complex de celule și molecule, cu rol în apărarea organismului împotriva agenților patogeni (virusuri, bacterii sau toxine). O alimentație sănătoasă sprijină acțiunea sistemului imunitar în lupta cu bolile, iar sfecla roșie, rodiile și berea consumată cu moderație sunt doar trei dintre alimentele pe care le putem include în dieta zilnică, mai ales în sezonul rece.

 

 

 

Comentarii

loading...