Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Cântăreaţa de jazz Sanda Weigl îşi încheie turneul românesc la Bucureşti

Sanda Weigl încheie turneul său "Lost in The Stars - The music of Kurt Weill" din România cu un concert în care reia compoziţiile acestuia într-o interpretare a muzicii de cabaret împreună cu Lucian Ban şi Mat Maneri, la ARCUB din Bucureşti, pe 27 noiembrie, de la ora 20.00.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 31.10.2018 - 10:04

Spectacolul prezentat la Barbes Brooklyn, în New York, la BKA-Theater şi Berliner Ensemble din Berlin şi în diferite oraşe din România oferă o reinterpretare a sonorităţilor de cabaret semnate de Kurt Weill într-o întâlnire între vocea Sandei Weigl, pianul interpretului de jazz Lucian Ban şi viola lui Mat Maneri.

Artistă de origine română, care a colaborat cu nume precum Nina Hagen, Pina Bausch şi a pus cântece lăutăreşti pe muzica lui Tom Waits, Sanda Weigl cântă în luna noiembrie în România, într-o serie de concerte în Satu Mare, Cluj, Bistriţa, Braşov, Târgu Mureş şi Bucureşti, pentru proiectul său "Lost in The Stars".

Prezentat drept spectacol de cabaret şi jazz, proiectul prezintă cântece ale culturii germane expresioniste în interpretarea celor trei muzicieni, Sanda Weigl, Lucian Ban şi Mat Maneri. Piese din "Opera de trei parale", precum şi alte compoziţii semnate de Kurt Weill sunt reimaginate într-un program care trece prin elemente de cabaret şi muzică clasică de avangardă a secolului al XX-lea combinate cu jazzul specific oraşului New York, arată organizatorii.

Sanda Weigl a fost comparată cu Marlene Dietrich, Edith Piaf şi cu Cesaria Evora. S-a născut la Bucureşti, unde a locuit până la vârsta de 13 ani, când a emigrat împreună cu familia în Berlinul de Est. Adolescenţa şi-a petrecut-o în casa văduvei celebrului dramaturg Bertolt Brecht. A făcut parte dintr-o trupă rock est-germană, unul dintre cântecele ei devenind numărul 1 în topurile vremii. A colaborat cu regizori faimoşi, precum Robert Wilson şi Luc Bondy, lucrând în teatrul Schiller, de aceasta dată în Berlinul de Vest. Emigrată la New York, a adaptat melodiile Mariei Tănase şi muzica ţigănească tradiţională pentru ritmurile specifice jazzului. Succesul muzicii sale în cluburile newyorkeze i-a adus numeroase cronici pozitive în presa germană şi americană.

Muzician de origine română, Lucian Ban a colaborat de-a lungul ultimului deceniu cu unii dintre cei mai prestigioşi artişti de pe scena oraşului cunoscut drept "Mecca jazzului american", printre aceştia numărându-se Barry Altschul, Bob Stewart, Sam Newsome, Tony Malaby, Mark Feldman şi alţii. Sub semnătura lui au apărut mai multe albume de jazz foarte apreciate pe scena newyorkeză în ultimul deceniu. Nominalizat de două ori, în 2005 şi 2006, pentru titlul de Best European Jazz Musician de Hans Koller Foundation şi Guvernul Austriei, pianistul şi compozitorul Lucian Ban este originar din Transilvania. Din 1999 trăieşte şi activează profesional în New York, ca muzician de jazz şi curator al Bucharest Jazz Festival (primele trei ediţii) şi al primei stagiuni Artist in Residence de la ARCUB.

Mat Maneri a fost nominalizat la premiul Grammy pentru cel mai bun album de muzică alternativă în 2006. A studiat în particular cu fondatorul Juilliard String Quartet, Robert Koff, şi cu virtuozul contrabasului Miroslav Vitous. Maneri a primit o bursă ca violonist principal la Walnutt Hill High School, dar a părăsit şcoala pentru a urma o carieră în muzică. În 1990, a fondat împreună cu Randy Peterson celebrul grup Joe Maneri Quartet. A început să editeze albume ca lider în 1996 şi a dezvoltat patru ansambluri muzicale.

Comentarii