Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Beneficiile dormitului pe o parte

Fie că te confrunți cu sforăitul, cu o minte hiper activă sau cu probleme digestive, există numeroase motive care stau în spatele unei nopți în care nu te-ai odihnit sau te-ai trezit mai obosit decât te-ai culcat.

Share

Rl online 0 comentarii

11.07.2018 - 11:03

Schimbarea poziției de somn pe o parte poate schimba starea de oboseală și poate aduce numeroase beneficii.

Reduce sforăitul 
Dormitul pe spate este unul dintre factorii care declanșează sau agravează sforăitul în cazul persoanelor care se confruntă cu această problemă. De asemenea, somnul stând pe spate agravează simptomele apneei, care reprezintă întreruperea respirației în timpul somnului.

Ajută persoanele care suferă de afecțiuni respiratorii
Alexander Blau, expert în tulburări de somn și medic pneumolog în cadrul Academiei pentru Studierea Somnului din Berlin, recomandă persoanelor care au afecțiuni respiratorii să doarmă pe o parte.

Este benefic pentru cei care au probleme cardiace
Poziția de somn nu afectează doar calitatea somnului, dar și sănătatea inimii, a creierului, a stomacului și a sistemului respirator.
Dietrich Andersen, medic cardiolog la Spitalul Hubertus din Berlin, recomandă ca persoanele care au probleme cardiace să doarmă pe partea dreaptă, pentru a scădea presiunea asupra inimii.

Menține sănătatea creierului
Chiar dacă nu te confrunți cu niciuna dintre problemele de mai sus, tot beneficiezi de pe urma dormitului pe o parte. Specialiștii citați de Businnes Insider susțin că în timpul somnului odihnitor, creierul este "spălat" de toxine.
Substanțele nocive sunt îndepărtate din creier și eliminate cu ajutorul sistemului imunitar în timpul nopții, dar studiile de laborator efectuate pe șoareci au arătat că acest proces se desfășoară corespunzător atunci când animalele aleg o poziție de somn pe o parte.

 

Ca să nu te întorci pe spate în timpul somnului, specialiștii recomandă coaserea unei mingi de tenis la spate, pe o bonetă. Dacă ai părul lung, prinde-ți părul într-un coc la spate, care te va împiedica să te întorci pe spate în timpul somnului.

Comentarii

loading...