Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Foto: https://unsplash.com/photos/OJZB0VUQKKc

8 beneficii ale ceaiului verde

Ceaiul verde provine din frunzele plantei Camellia sinensis, un arbust asiatic, extrem de cultivat în Argentina, China, India, Pakistan și Rusia.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 28.05.2020 - 16:50

Ceaiul verde provine din frunzele plantei Camellia sinensis, un arbust asiatic, extrem de cultivat în Argentina, China, India, Pakistan și Rusia. Se numește ceai verde pentru că frunzele își păstrează nuanța de verde atunci când sunt preparate termic.

Ceaiul este utilizat de către chinezi de mai bine de 2000 de ani ca băutură răcoritoare, dar și pentru numeroasele efecte benefice asupra organismului. Iar dacă nu ai băut până acum o cană de ceai verde, iată opt motive pentru care ar trebui să o faci!

 

Efect antioxidant
Datorită conținutului bogat de polifenoli, ceaiul verde ajută la reducerea stresului oxidativ și la combaterea radicalilor liberi, care au efecte negative asupra sănătății organismului. De asemenea, un consum regulat și frecvent de ceai verde poate încetini procesul de îmbătrânire. Antioxidanții din compoziția acestui ceai combat efectele poluării: fumul de țigară, gazele, razele ultraviolete, care îmbătrânesc organismul înainte de vreme.

 

Îmbunătățește funcțiile cerebrale
Studiile au dovedit că o cană cu ceai verde pe zi poate îmbunătăți semnificativ funcțiile cognitive ale creierului, în special capacitatea de memorare, atenția și viteza de reacție. De asemenea, este utilizat cu succes și în tratarea oboselii cronice.

 

Previne apariția cariilor
Ceaiul conține catechine, substanțe care ajută la menținerea sănătății dentare. Mai exact, acestea inhibă dezvoltarea bacteriei Streptococcus mutans și scad riscul de apariție a cariilor sau de cădere a dinților. În plus, reduce respirația urât mirositoare.

 

Previne afecțiunile cardio-vasculare
Un consum regulat de ceai verde poate reduce riscul de afecțiuni cardiovasculare, inclusiv pe cel de hipertensiune arterială. Catechinele din ceaiul verde ajută la reducerea tensiunii arteriale și îmbunătățesc nivelul de grăsimi din sânge, protejând, astfel, sănătatea inimii.

 

Ajută la slăbit
Polifenolii din ceaiul verde ajută la arderea caloriilor și contribuie, în același timp, la reducerea absorbției grăsimii în sânge și la scăderea colesterolului. Tocmai de aceea, ceaiul verde este indicat în curele de slăbire, deoarece influențează reducerea greutății corporale.

 

Ameliorează unele afecțiuni ale pielii
Ceaiul verde inhibă dezvoltarea cancerului și are proprietăți antiinflamatorii. De asemenea, studiile au dovedit că poate ajuta la ameliorarea simptomelor unor boli de piele, printre care psoriazisul sau dermatita. De asemenea, proprietăţile lui antioxidante, antibacteriene şi astringente îl recomandă ca fiind unul dintre cele mai bune produse pentru tratarea tenului gras sau afectat de acnee.

 

Stimulează sistemul imunitar
Oamenii de știință de la Oregon University au demonstrat că unul dintre compușii benefici din ceaiul verde joacă un rol important în dezvoltarea celulelor T, considerate esențiale în crearea de anticorpi.

 

Scade riscul de apariție a diabetului de tip 2
Studiile au dovedit că un consum regulat de ceai verde poate avea rezultate favorabile în reducerea zahărului din sânge și ajută la stabilizarea insulinei.

 

Așadar, ceaiul verde conține o mulțime de substanțe cu efect benefic asupra organismului. Astfel, dacă este consumat frecvent și regulat, încetinește procesul de îmbătrânire, ameliorează afecțiunile pielii și poate preveni apariția cariilor. Totuși, ceaiul verde nu trebuie consumat pe stomacul gol, deoarece conține L-teanina, care poate crește nivelul de aciditate din stomac. De asemenea, un consum excesiv de ceai verde (aproximativ cinci căni pe zi) poate avea ca efecte secundare: diaree, dureri de cap, palpitații sau aritmie, probleme digestive, creșterea tensiunii arteriale sau apariția glaucomului.

Comentarii

loading...