Trenul Timişoara-Bucureşti, cu 200 de călători, este oprit, duminică, între staţiile Topleţ şi Valea Cernei, din Caraş-Severin,iar trenul Curtici-Bucureşti, cu 60 de călători, este oprit aproape de Vărădia, din cauza vremii. Şi trenul Bucureşti-Budapesta, cu 100 de pasageri, este oprit în jud. Arad.
Trenul 695 care circulă între Timişoara şi Bucureşti este blocat, duminică, de peste şapte ore, în apropiere de Orşova, informează Mediafax.
În jurul orei 11.00, opt vagoane din zece sunt blocate în tunel, a susţinut unul dintre călători, în cadrul unei intervenţii telefonice la Antena 3. Din cauza intemperiilor, mai mulţi copaci au căzut pe linia ferată, astfel că trenurile nu au mai putut circula.
Ministrul demisionar al Transporturilor, Lucian Şova, susţine că problema a fost provocată de CFR Infrastructură, care nu tăiat la timp copacii. „Aşa este CFR Infrastructură: are drujbă, n-are benzină”, a declarat Lucian Şova, într-o intervenţie telefonică, la Antena 3.
Demnitarul de la Transporturi a subliniat că regretă faptul că oamenii au trebuit să aştepte, dar că s-a intervenit cu peste 150 de muncitori şi cinci drenzine. De asemenea, Şova a spus că este grav, dacă nu au fost informaţi de ceea ce se întâmplă oamenii blocaţi în trenul Timişoara-Bucureşti, care staţiona la Orşova.
În plus, la momentul intervenţiei telefonice, ministrul ştia că situaţia a fost rezolvată, iar trenul a fost pus în mişcare de la ora 10:30.
„Din perspectiva vitezei de reacţie, nu pot să zic că a fost nici foarte rapidă, nici foarte lentă. În concordanţă cu condiţiile meteo s-au făcut eforturi. Resursă umană şi tehnică a fost alocată”, a menţionat Şova, referitor la situaţia cu trenul blocat la Orşova.
De asemenea, ministrul a confirmat că este constituit comandamentul de iarnă în judeţul Caraş-Severin şi în judeţul Timiş, din cauza condiţiilor dificile.
În cursul dimineţei s-a semnalat că trenul Timişoara-Bucureşti, cu 200 de călători, este oprit, duminică, între staţiile Topleţ şi Valea Cernei, din Caraş-Severin, iar trenul Curtici-Bucureşti, cu 60 de călători, este oprit aproape de Vărădia, din cauza vremii. Dintre cele două, trenul Curtici-Bucureşti şi-a reluat traseul aproximativ la ora 10:30.FR Infrastructură: are drujbă, n-are benzină”, a declarat Lucian Şova, într-o intervenţie telefonică, la Antena 3.
Demnitarul de la Transporturi a subliniat că regretă faptul că oamenii au trebuit să aştepte, dar că s-a intervenit cu peste 150 de muncitori şi cinci drenzine. În plus, la momentul intervenţiei telefonice, ministrul ştia că situaţia a fost rezolvată.
„Din perspectiva vitezei de reacţie, nu pot să zic că a fost nici foarte rapidă, nici foarte lentă. În concordanţă cu condiţiile meteo s-au făcut eforturi. Resursă umană şi tehnică a fost alocată”, a menţionat Şova, referitor la situaţia cu trenul blocat la Orşova.
Trei trenuri sunt afectate de condiţiile meteo, de la Arad, Timişoara şi Vatra Dornei spre Bucureşti
Compania Naţională de Căi Ferate (CFR) SA a informat că traficul feroviar este adaptat, duminică, la condiţiile meteo nefavorabile înregistrate pe raza judeţelor aflate sub Cod Portocaliu şi Cod Galben de vânt puternic şi ninsori viscolite, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Mari probleme la Craiova şi Timişoara
Potrivit CFR SA, cele mai mari probleme în circulaţia de pe căile feroviare sunt înregistrate pe raza regionalelor Craiova şi Timişoara.
„La această oră, echipele de intervenţie acţionează în teren pe 4 secţii de cale ferată de pe raza regionalelor Craiova şi Timişoara pentru remedierea deranjamentelor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică: Valea Sadului – Lainici, Lunca Budieni – Bărbăteşti, Valea Cernei – Turnu Severin şi Vărădia -Săvârşin, unde nu există tensiune în firul de contact, din cauza copacilor căzuţi pe calea ferată”, au precizat reprezentanţii CFR.
În intervalul orar necesar operaţiunilor de verificare şi intervenţie, traficul feroviar pe distanţele respective a fost oprit pentru a permite accesul şi intervenţia drezinelor şi a personalului specializat, trenurile care circulau pe traseele respective fiind oprite în alte staţii de pe traseu.
Trenuri afectate sunt: IR 1822/1821 Arad – Bucureşti Nord (retur), IR 1654 Vatra Dornei – Bucureşti Nord şi IR 1696/1695 Timişoara Nord – Bucureşti Nord (retur).
„În continuare, echipele feroviare fac verificări permanente pe toate secţiile de cale ferată de pe raza judeţelor aflate sub incidenţa celor două coduri de vreme nefavorabilă, iar pe segmentele unde situaţia o impune se va interveni operativ cu personal şi utilaje, astfel încât să menţinem operational traficul pe toate magistralele. Pasagerii sunt rugaţi ca înainte de plecarea la drum să se informeze telefonic la Gara CFR din localitatea de plecare pentru informaţii actualizate despre mersul trenului cu care intenţionează să călătorească. CFR SA îi asigură pe călători că toate măsurile operative întreprinse în această perioadă de angajaţii feroviari au ca principal scop circulaţia trenurilor în condiţii de siguranţă”, au subliniat reprezentanţii CFR.
De asemenea, călătorii se pot informa cu privire la ora de sosire sau de plecare a trenurilor din gările Bucureşti Nord, Braşov, Craiova, Iaşi şi Timişoara pe site-ul instituţiei, la domeniul camere web.
Circulaţie feroviară întreruptă şi în Gorj, din cauza viscolului
Trenul InterRegio 1822 Arad-Bucureşti Nord este oprit, duminică dimineaţa, între staţiile Budieni şi Copăcioasa, din judeţul Gorj, din cauza lipsei de tensiune.
Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române a transmis, duminică dimineaţa, că, din cauza lipsei de tensiune în reţeaua de contact, circulaţia feroviară pe secţia de cale ferată 202 Târgu Jiu – Filiaşi este întreruptă.
Astfel, trenul InterRegio 1822, care se deplasează pe relaţia Arad – Bucureşti Nord, este oprit în linie curentă între staţiile CF Budieni şi Copăcioasa, în judeţul Gorj.
Sute de călători în trenuri oprite în judeţele Caraş-Severin şi Arad, din cauza vremii
Potrivit Centrului Infotrafic, din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, pe raza Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Timişoara se înregistrează mai multe probleme.
Astfel, circulaţia feroviară pe magistrala 900 este întreruptă între staţiile CF Topleţ şi Valea Cernei, în judeţul Caraş-Severin, după ce mai multe crengi de copac au căzut peste firul de înaltă tensiune şi l-au rupt. Trenul IR 1696, care se deplasa pe relaţia Timişoara – Bucureşti şi în care sunt aproximativ 200 de călători, staţionează.
De asemenea, din cauza lipsei de tensiune în reţeaua de contact, este oprită circulaţia feroviară pe magistrala 200, între staţiile CF Vărădia şi Zam, în judeţul Arad. Din acest motiv, două trenuri şi-au întrerupt deplasarea. Este vorba de trenul IR 473-2, care se deplasează pe relaţia Curtici – Bucureşti şi în care sunt aproximativ 60 de călători. Acesta staţionează aproape de staţia CF Vărădia. Şi trenul IR 472-1, care se deplasează pe relaţia Bucureşti – Budapesta este oprit în staţia CF Zam. În acest tren sunt aproximativ 100 de călători.
Totodată, din cauza vremii nefavorabile, în timpul nopţii de sâmbătă spre duminică a fost închisă circulaţia feroviară pe secţia de cale ferată 922 Vasiova – Reşiţa, în judeţul Caraş-Severin.
Nu sunt anunţate porturi sau aeroporturi închise, mai anunţă Centrul Infotrafic.