16.8 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăInternaționalTraficul aerian afectat de pandemie, își poate reveni abia la sfârșitul lui...

Traficul aerian afectat de pandemie, își poate reveni abia la sfârșitul lui 2023

Potrivit unei prognoze emise de EUROCONTROL, traficul aerian afectat de pandemie, își poate reveni abia la sfârșitul anului 2023. Cu alte cuvinte, oamenii vor mai călători la fel de mult ca înainte de pandemie, abia la sfârșit de 2023.

Această prognoză conține trei scenarii. Atât scenariile „de bază”, cât și cele „avansate” arată recuperarea zborurilor la nivelul din 2019 în cursul anului 2023. În cel mai groaznic scenariu, lucrurile vor reveni la normal, din punct de vedere al traficului aerian, în 2027.

Eamonn Brennan, directorul general EUROCONTROL, a spus că: „Anul trecut am avut doar cinci milioane de zboruri, dar vara aceasta a fost foarte încurajatoare, cu trafic apropiat de scenariul nostru anterior <avansat>. Drept urmare, ne așteptăm să vedem aproximativ 6,2 milioane de zboruri anul acesta – cu 44% mai puține față de 2019. Suntem optimiști în ceea ce privește recuperarea traficului aerian la nivelul din 2019 mai devreme decât se anticipase, scenariul de bază indicând 9,8 milioane de zboruri în 2022, doar cu 11% în scădere față de 2019. Dar, trebuie să fim conștienți că există încă riscuri semnificative care ar putea afecta recuperarea”.

Există trei scenarii privind revenirea traficul aerian afectat de pandemie

Scenariul optimist

Prevede continuarea campaniei de vaccinare atât în Europa, cât și la nivel global, cu vaccinuri fiabile care continuă să fie eficiente, inclusiv împotriva noilor variantelor. Cu o abordare bine coordonată, restricțile de călătorie relaxate, majoritatea zborurilor se vor relua în procent de 100% la mijlocul anului 2022. Călătoriile de afaceri se reiau rapid în acest scenariu.

Scenariul de referință

Este similar cu cel de mai sus, dar fluxul de zboruri din afara Europei se recuperează destul de lent, iar călătoriile de afaceri se reiau abia în 2023.

Scenariul negativ

Sunt luate în considerare impactul mai multor riscuri negative, precum: rata de vaccinare lentă, necesitatea de noi vaccinuri ca urmare a noilor variante, reintroducerea carantinării și măsuri similare, continuarea sau reimpunerea restricțiilor de călătorie, riscurile economice , inclusiv prețurile ridicate la energie și un dezinteres total al oamenilor de a zbura.

Cifrele de trafic se referă la numărul de zboruri, care includ atât pasageri, cât și mărfuri.

Aceste scenarii au fost, de asemenea, utilizate pentru revizuirea și extinderea prognozei lunare produse în iunie 2021. Această nouă prognoză lunară, arată o continuare a tendințelor pozitive recente, în special în perioada vacanțelor din decembrie 2021.

Stancu Alexandru
Stancu Alexandru
2017 este anul debutului meu în presă. Am trecut pe la ProTv și Aleph News, iar din vara lui 2021 am devenit editor web la România Liberă.
Cele mai citite

ONV LAW își extinde echipa de avocați și își mărește portofoliul de proiecte cu 20%, în primele 3 luni ale anului

ONV LAW, una dintre cele mai dinamice case de avocatură din România, își extinde echipa cu 6 noi avocați, ca urmare a creșterii portofoliului de...

Ciolacu laudă candidații PSD la funcții de primar. Au “ambiția de a face lucruri”

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, anunță candidații PSD la funcții de primar în municipiul București, lăudându-i pentru faptul că au "ambiția de a face lucruri". Este...

Colliers: Numărul locuinţelor vândute în Bucureşti, în creştere cu 18% în primul trimestru din 2024

Piaţa rezidenţială a început anul 2024 în forţă, cu un prim trimestru încheiat cu o creştere de 18% a numărului tranzacţiilor cu apartamente în...
Ultima oră
Pe aceeași temă