Județul Timiș va fi primul din țară care va avea piste inteligente de testare a autovehicolelor autonome (șoferul poate lipsi n.a.). Anunțul a fost făcut de Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș la o conferință a Intergrupului Automotive din cadrul Comitetului European al Regiunilor. Discuțiile s-au axat pe transformarea cu succes a regiunilor automotive, în contextul provocărilor generate de digitalizare și decarbonizarea transporturilor.
În cadrul intervenției, Alin Nica a abordat modul în care provocările actuale și viitoare (pandemia Covid, tranziția la mobilitatea verde) afectează industria automotive și a menționat câteva dintre planurile județene de transformare. apreciind că administrațiile publice trebuie să dea tonul pentru strategiile din sectorul auto. „Autoritățile publice trebuie să susțină mediul de afaceri. De exemplu, în Timiș, împreună cu jucătorii-cheie din industria auto, vom construi o pistă de testare a condusului autonom cu finanțare publică. Industria va furniza cerințele și know-how-ul și vom construi pista de testare care va emula cerințele pentru un oraș inteligent. Rezultatele adunate vor fi folosite de industria auto, de institutele de cercetare și de universități, dorindu-ne să transformăm județul Timiș într-o destinație de cercetare-dezvoltare în sectorul auto și, prin urmare, în fruntea industriei”, a spus Nica în alocuțiunea sa, potrivit Ziua de vest.
citește și: Piloții cursei înarmărilor n-au testele la zi
Președintele CJ Timiș a precizat că este important ca toate tranzițiile să ia în considerare adaptarea pieței muncii, iar angajații din sectorul auto să învețe constant noi abilități: „Tranziția, deși condusă de obiective climatice și de concurența economică, trebuie echilibrată cu politici sociale adecvate”.
Mașina viitorului va fi cea în care șoferul este asistat de computer. La cel mai înalt nivel, va putea merge singură.
Șoferul poate să-și ia o șaorma
Șoferul poate delega complet sarcina de condus către mașină, în anumite scenarii de condus, aceasta fiind capabilă să folosească singură sistemul de direcție, accelerația și frâna, luminile de semnalizare la schimbarea direcției sau a benzii, ștergătoare, faruri, etc…
În această fază șoferul deja nu mai este necesar, nici pentru a monitoriza mașina, nici pentru back-up, atâta timp cât rămâne în scenariul de condus căreia mașina autonomă să-i poată face față.
În cazul cel mai avansat cybernetic, mașina poate prelua complet comanda, în orice scenariu de condus. Șoferul poate să lipsească complet din vehicul, mașina este complet autonomă. Chiar și volanul și pedalele pot lipsi în această fază, informează presa auto.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News