17.9 C
București
vineri, 24 septembrie 2021

Un nou blocaj informatic în Sănătate

Oficialii CNAS susţin că, din cauza acestor disfuncţionalităţi, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitiviele medicale se acordă sau se eliberează după caz, în regim offline şi se vor putea raporta într-un termen mult mai lung până la remedierea indisponibilităţii PIAS: „Urmare a unor probleme tehnice, care au condus la întreruperi în funcţionarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line până la remedierea indisponibilităţii PIAS. Pentru transmiterea şi validarea serviciilor acordate sunt aplicabile dispoziţiile art. 207-210 din H.G. 140/2018 şi ale art. 39 – 42 din H.G. 155/2017: serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line în perioada 5 iulie 2019 şi până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activităţii lunii iulie 2019”.

Totodată, serviciile de îngrijiri la domiciliu/paliative la domiciliu acordate off-line în perioada 24 iunie 2019 şi până la remedierea PIAS vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activităţii lunii iunie/iulie 2019, după caz, iar raportarea lunară a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale acordate/eliberate în luna iunie 2019, se va efectua în cursul lunii iulie 2019, după remedierea PIAS”, precizează CNAS: „În acest sens, pentru perioada/perioadele în care au fost constatate întreruperi în funcţionarea PIAS, preşedintele CNAS va emite Ordin, conform prevederilor legale mai sus menţionate, care se publică pe pagina de web a CNAS”. 

Elena Marinescuhttp://elena-marinescu
Elena Marinescu, redactor Rl online
Ultima oră
Pe aceeași temă