15.7 C
București
sâmbătă, 23 octombrie 2021

Care sunt cele mai sănătoase alimente pentru creier

Fructele intens colorate, precum zmeura, murele, căpșunile sau prunele, conțin un antioxidant foarte important, numit luteină,îmbunătățește vederea, precum și aptitudinea de a reține și folosi informații.

Varza kale, salata, broccoli sunt doar câteva dintre legumele verzi bogate în luteină. În plus conțin un alt nutrient foarte important, și anume zeaxantina, care ajută memoria.

Piperul, una alt element important care ”contribuie la prevenirea apariției plăcilor care conduc la dezvoltarea demenței și este eficient chiar și în tratarea depresiei”, consideră dr. Mike Bow, expert în sănătatea neuronală.

Nucile, migdalele, nucile caju, semințele de chia și fisticul conțin o cantitate mare de acizi grași Omega-3 care au un rol foarte important în păstrarea funcției cognitive și în încetinirea îmbătrânirii creierului. Din cauza faptului că organismul nu produce în mod natural Omega-3, este important ca acesta să facă parte din dieta zilnică a fiecăruia dintre noi. 

Peștele, care conține un tip de acid Omega-3, având rolul de a îmbunătăți felul în care accesăm și folosim informațiile stocate în creier. Corpul omenesc extrage mai greu acest compus din nuci dar îl metabolizează ușor din carnea de pește și fructe de mare.

Este normal să avem grijă de sănătatea creierului la fel cum avem și de restul organismului, conținutul este mult mai important decât coperta.

Ultima oră
Pe aceeași temă