25.3 C
București
joi, 22 mai 2025
AcasăEconomiePrimul tren prin tunelul Bătuța după 4 ani de întârziere: viteza de...

Primul tren prin tunelul Bătuța după 4 ani de întârziere: viteza de croazieră, abia prin 2026

Pro Infrastructură avertizează că viteza trenurilor va fi limitată la început, în special pe podurile nou-construite

După ani de promisiuni și termene ratate, Asociația Pro Infrastructură anunță că, în doar câteva săptămâni, primul tren va traversa, în sfârșit, tunelul Bătuța (Bata), parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre, între Simeria și KM 614.

Contractul, semnat acum șapte ani și jumătate, prevedea o durată de execuție de doar trei ani. Însă, după o întârziere de peste patru ani, traficul feroviar va fi deschis pe o variantă modernizată de aproximativ 13 kilometri, între localitățile Bârzava și Vărădia, pe lotul 2B Ilteu-Bârzava, scrie News.ro.

Cu toate acestea, entuziasmul este temperat: specialiștii Pro Infrastructură avertizează că viteza trenurilor va fi limitată la început, în special pe podurile nou-construite. Situația amintește de tronsonul Conop, unde, conform CFR SA, viteza a crescut de la 70 km/h la 120 km/h, abia după atingerea unui tonaj de stabilizare dinamică, realizat exclusiv prin circulația trenurilor și ulterior printr-un buraj final.

Normele stipulate în caietul de sarcini interzic folosirea utilajelor specializate pentru stabilizarea podurilor peste Mureș, ceea ce face ca atingerea vitezei proiectate de 160 km/h să fie un proces lent și anevoios.

La Conop, CFR SA estima în august 2024 că viteza maximă va fi posibilă abia în aprilie 2025, după finalizarea testelor pentru sistemul de semnalizare. Asemănător, între Bârzava și Vărădia, atingerea vitezei de 160 km/h ar putea deveni realitate, cel mai devreme, în 2026.

Recepția completă a proiectului, inclusiv a instalațiilor moderne ERTMS, ar putea dura chiar șase ani peste termenul inițial, avertizează Asociația Pro Infrastructură.

„Este cutremurător cât de mult stagnăm pe infrastructura feroviară, în timp ce pasagerii sunt izgoniți de pe calea ferată”, au concluzionat reprezentanții organizației.

Urmărește România Liberă pe Google NewsLinkedinTwitterFacebook și Youtube

Dana Macsim
Dana Macsimhttps://www.romanialibera.ro
Dana Macsim este o profesionistă experimentată în jurnalism și comunicare, cu o carieră diversificată în mass-media și educație. A fost editor și prezentator de știri la Realitatea Plus din București, rol pe care l-a ocupat din decembrie 2019 până în iulie 2024. Începând cu 1 iulie 2024, Dana s-a alăturat echipei România Liberă. Anterior, a lucrat la Prima tv, Național Tv, Profit.ro și Money Channel în aceleași funcții. Dana a fost coordonator de marketing și comunicare la TCE 3 Brazi Group și expert în comunicare la Agenția pentru Dezvoltare Regională – Nord-Est. De asemenea, a fost manager la Centrul pentru Artă și Cultură Neamț și copywriter la Opera Comică pentru Copii din București. Pe lângă activitatea în jurnalism, Dana a fost și este profesor de limba franceză și de limba și literatura română la diverse instituții de învățământ. Dana deține un master în Comunicare de la Universitatea din București și este traducător și interpret certificat pentru limba franceză.
Cele mai citite

Rusia condiționează pacea de schimbarea președintelui Ucrainei: „Zelenski nu mai este legitim”

Ministerul rus de Externe insistă că doar un nou lider ales de ucraineni ar putea semna un memorandum privind viitoarea pace. Kievul consideră declarațiile...

SUA testează cu succes o rachetă balistică intercontinentală ce poate parcurge peste 24.000 km/h

Lansarea de la Vandenberg arată din nou capacitatea de descurajare nucleară a Statelor Unite. Racheta a parcurs peste 24.000 km până în Insulele Marshall,...

Nicușor Dan a fost felicitat de un rus celebru. Ce au discutat cei doi

Nicușor Dan s-a întâlnit cu opozantul rus Vladimir Kara-Murza, care l-a felicitat pentru victoria în alegeri și a scris pe X despre necesitatea unei...
Ultima oră
Pe aceeași temă