13.9 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăSocialPe traseul Gara de Nord- aeroportul Henri Coandă traficul a atins 700000...

Pe traseul Gara de Nord- aeroportul Henri Coandă traficul a atins 700000 de pasageri în 2022

Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat la Transporturi a declarat că „ Vrem să îl facem pe pasagerul din Piteşti să vină cu trenul la Bucureşti şi doar să schimbe la Gara de Nord în drum spre aeroportul Henri Coandă, aici vedem potenţialul pentru creşterea traficului pe această rută”, în contextul în care traficul a atins 700000 de pasageri în 2022.

40% din pasagerii care ajung la aeroport sunt din Bucureşti, iar 60% din provincie.

72 de curse sunt efectuate zilnic tur-retur pe ruta Gara de Nord – aeroportul Henri Coandă, la interval de 40 de minute, tariful unui bilet fiind de 5 lei.

CFR Călători are două treimi din curse, iar transportatorul privat Transferoviar Călători o treime.

Linia de cale ferată ce leagă Gara de Nord de aeroportul in­ternaţional Henri Coandă (Oto­peni), o investiţie de 120 de mil. euro, a ajuns la un trafic de 700.000 de pasageri anul trecut, faţă de 300.000 de pasageri în primul an de func­ţionare. Potenţialul este însă mult mai mare având în vedere că pe cel mai mare aeroport din ţară, Henri Coandă, au ajuns anul trecut 12,5 milioane de pasageri anul trecut. Altfel spus, trenul a deservit doar 5,6% din pasa­gerii aeroportului Otopeni.

Traficul între Gara de Nord și aeroportul Henri Coandă a ajuns la peste 700000 de pasageri în 2022, 60% dintre aceștia venind din provincie

„Pe această rută i-am atras doar pe cei care locuiesc în Bucureşti şi merg la aero­port. Însă doar 40% din pasagerii care ajung la aeroportul Otopeni sunt din Bucureşti iar 60% vin din provincie. Vrem să vină cu trenul şi cei din provincie, adică pasageri din Piteşti de exemplu să ajungă la Bucureşti, cu trenul în loc de maşină şi doar să schimbe în Gara de Nord trenul spre Otopeni, aici este potenţialul de creştere pentru această rută“, a spus pentru ZF Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat la Ministerul Transportu­rilor.

El a mai adăugat că urmează să fie aprobată viziunea pentru transport metro­politan a Bucureştiului şi că această rută ce leagă Gara de Nord de aeroportul din Otopeni a fost considerată una metropolita­nă, de aceea s-a făcut o staţie la Mogoşoaia, ce deserveşte zona Buftea-Mogoşoaia, şi o staţie la Patinoar PO (staţia de pe viaductul ce traversează DN1), patinoarul dezvoltat de Ion Ţiriac, potrivit Ziarul Financiar.

Pe ruta feroviară Gara de Nord – aeroportul internaţional Henri Conadă sunt efectuate zilnic tur-retur 72 de curse, la o frecvenţă de 40 de minute, din care o treime din trenuri sunt operate de către transportatorul feroviar privat Transferoviar Călători (Călin Mitică) iar restul de compania de stat CFR Călători. Tariful unui bilet este de 5 lei iar călătoria durează aproximativ 20 – 25 minute.

Urmărește România Liberă pe  Twitter, Facebook și Google News!

Cătălin Șerban
Cătălin Șerban
Cătălin Șerban scrie în presă din anul 2019, iar din februarie 2021 la România Liberă. A fost director de comunicare al Alianței Naționale pentru Restaurarea Monarhiei și președinte al acestei organizații. A primit din partea Casei Regale a României, în anul 2015, Medalia „Regele Mihai pentru Loialitate" pentru organizarea excelentă a Alianței Naționale pentru Restaurarea Monarhiei și pentru devotamentul cu care a promovat ideile și cauza monarhică.
Cele mai citite

VIDEO REZUMAT. Emoții pentru moldoveni. Lupta la retrogradare, din ce în ce mai “tăioasă”

Într-o confruntare tensionată din cadrul etapei cu numărul șase din play-out-ul Superligii Românești, echipa Universitatea Cluj a reușit să obțină o victorie prețioasă cu...

Renunțarea la sobele cu lemne, inepții. “Cu ce să ne încălzim? Curent electric? Ăla pe care am ajuns să îl importăm la prețuri astronomice?”,...

Partidul S.O.S al Dianei Șoșoacă susține că românii nu se pot încălzi cu "curentul electric importat la prețuri astronomice", ci este nevoie de sobele...

Găgăuzia vrea ca Republica Moldova să fie în uniunea economică a Rusiei, nu în UE

Guvernatoarea Găgăuziei - regiune autonomă a Republicii Moldova - a declarat că Republica Moldova ar trebui să facă parte din Uniunea Economică Eurasiatică, alături...
Ultima oră
Pe aceeași temă