16.8 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăInvestigații România LiberăSe construiește o fabrică de camioane militare în sudul României

Se construiește o fabrică de camioane militare în sudul României

Președinții Senatului și Camerei Deputaților, Anca Dragu și Ludovic Orban, au avut o întâlnire, la București, cu reprezentanții companiei IVECO, una dintre cele care au decis să facă investiții în România. Este vorba de o fabrică de camioane pe care IVECO o va pune în funcțiune în județul Dâmbovița și care va livra vehicule grele pentru Ministerul Apărării Naționale (MApN). Anunțul despre întâlnirea de la București a fost făcut, ulterior, pe internet, de președintele Camerei Deputaților, Ludovic Orban. IVECO este o companie din Uniunea Europeană, dar agențiile de presă relatau despre derularea unor negocieri în urma cărora IVECO ar putea fi cumpărată de compania FAW din China. Dacă aceste negocieri ar avea succes, ar însemna că o companie din China ar vinde camioane armatei României, care este țară NATO.

Compania FAW din China vrea să cumpere diviziile de camioane și de autobuze ale firmei italiene IVECO, iar negocierile sunt în derulare, anunța, acum o lună, presa internațională. Nu este clar dacă oficialii de la București iau în calcul această situație, atunci când aprobă programele militare ale României.

  

“Indiferent ce procedură de achiziţie vom derula, să se concretizeze în offset cu beneficii pentru industria românească. Începând cu cel de-al 301-lea camion, se va produce în România”

Nicolae Ciucă,

Ministrul Apărării Naționale

Acum un an, ministrul Apărării, Nicolae Ciucă, confirma că Armata Română va cumpăra autocamioane de la o firmă străină, dar promitea că acest contract va aduce beneficii și industriei autohtone. “80 la sută din valoarea contractului fără TVA trebuie să se întoarcă în economia naţională”, sublinia Ciucă.

 

“Eforturile guvernului PNL de a menține economia românească pe un trend ascendent au avut ca efect încrederea investitorilor de a-și lansa proiecte în România. Am apreciat faptul că IVECO a început construcția unei fabrici de camioane”

Ludovic Orban,

Președintele Camerei Deputaților

 

Liderul PNL anunță că proiectul lansat de IVECO este benefic pentru România, dar nu spune nimic despre o posibilă conexiune cu o firmă din China.

Președintele PNL și al Camerei Deputaților, Ludovic Orban, precizează că fabrica despre care se spune că se va construi la Petrești (județul Dâmbovița) va asambla autocamioane pentru armata României și va reprezenta o investiţie de aproximativ 50 de milioane de euro, care va crea, în primă fază, 200 de locuri de muncă directe.

“Am fost bucuros să aflu de la reprezentanții companiei că doresc să își intensifice prezența în România, inclusiv prin deschiderea unui Birou Regional în țara noastră. Prioritatea actualei coaliții de guvernare o reprezintă investițiile, singura șansă de dezvoltare a României”, a mai precizat Ludovic Orban.

Indiferent de faptul că firma care vinde autocamioane Armatei Române are un proprietar italian sau chinez, un element ambiguu rămâne cel legat de offset. Normele din UE indică un offset minim de 80 la sută – așa cum explica, acum un an, și ministrul Apărării, Nicolae Ciucă. Ministerul Apărării Naționale a semnat un contract eșalonat pe patru ani, în valoare totală de peste 200 de milioane de euro, prin care va cumpăra 942 de camioane militare. Primele 300 de mașini vor fi aduse de IVECO din afara României, dar începând cu cel de-al 301-lea camion, aceste vehicule ar trebui să fie produse în România. Dar 80 la sută din valoarea acestui contract pare să reprezinte circa 160 de milioane de euro, adică mult mai mult decât cele 50 de milioane de euro cât valorează investițiile anunțate de IVECO, prin intermediul lui Ludovic Orban, în județul Dâmbovița.

Furnizorul de camioane ar trebui să anunțe în ce mod va crește beneficiile pentru economia din România, de la 50 de milioane la 160 de milioane de euro.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

De ce să alegi călătoria cu autobuzul sau autocarul de la Bucureşti la Chişinău?

Călătoria cu autobuzul sau autocarul de la București la Chișinău poate fi o opțiune excelentă pentru cei care caută o modalitate confortabilă și accesibilă...

JT Grup Oil anunță lansarea unei oferte publice de vânzare inițială a 10.000.000 acțiuni ordinare noi emise în urma unei operațiuni de majorare a...

JT Grup Oil S.A., companie ce activează pe piața distribuției de carburanți și dezvoltatorul celui mai nou terminal privat de produse petroliere din România...

De ce să alegi călătoria cu autobuzul sau autocarul de la Bucureşti la Chişinău?

Călătoria cu autobuzul sau autocarul de la București la Chișinău poate fi o opțiune excelentă pentru cei care caută o modalitate confortabilă și accesibilă...
Ultima oră
Pe aceeași temă