19.5 C
București
miercuri, 17 aprilie 2024
AcasăInvestigații România Liberă500.000 de lei anual, fără licitație, pentru imaginea lui Victor Moraru, șeful...

500.000 de lei anual, fără licitație, pentru imaginea lui Victor Moraru, șeful C.J. Ialomița!

Inițial publicația era tehnoredactată de angajații Consiliului Județean, care o și corectau și o expediau la tipar. Începând din iulie 2019 serviciul a fost externalizat către o firmă din București, care a primit într-o singură zi trei contracte de prestări servicii.

Machetare plătită de 10 ori mai scump decât prețul pieței

La data de 12.07.2019, firma The Four o Five SRL a încheiat cu instituția condusă de Moraru un contract care are ca obiect servicii de editare și machetare a buletinului informativ „Ialomița ta”. Contractul era valabil până la finalul anului 2019 și avea valoarea de 56.790 lei. La finalul anului 2019 contractul a fost prelungit până la data de 30.04 2020 pentru suma de 37.060 lei. În total, pentru 9 luni, firma a încasat suma de 94.650 de lei pentru nouă (9) ediții ale ziarului.
Asta înseamnă că pentru fiecare ediție a „buletinului” informativ Moraru a plătit servicii de paginare în valoare de 10.516 de lei. Pe piața liberă prețul pentru machetarea unui ziar de 8 pagini nu depășește 200 de euro. Adică de mai bine de 10 ori mai puțin decât a plătit Consiliul Județean.

Obrazul de președinte subțire cu aproape 3 miliarde de lei vechi se ține

Costurile cu machetarea publicației sunt apropiate de costurile înregistrate cu tipărirea. Pentru perioada aprilie 2018-martie 2019 Consiliul Județean a plătit către tipografia din Slobozia suma de 96.000 de lei fără TVA. La aceste sume să adaugă costuri de 80.331 de lei fără TVA pentru difuzarea publicației de către Poșta Română. În total Moraru toacă numai cu această fițuică aproximativ 291.000 lei. Pentru așa zisa promovare a activităților CJ Ialomița, adică tot pentru imaginea lui Moraru, Consiliul Județean plătea, în 2019, suma de 215.286 lei către șase entități media. Una peste alta, imaginea lui Moraru este o operațiune finanțată cu peste 500.000 de lei pe an din bani publici.

Moraru a dublat sumele cu care a ”omenit” presa locală favorabilă în anul electoral 2019 – 2020!

În iulie 2019, președintele Victor Moraru alesese să încheie contracte de promovare pentru următorul an în valoare totală de 215.286 lei cu entități media selectate prin achiziție directă, sumele crescând spectaculos față de anul precedent.
Consiliul Județean Ialomița a dat publicității, la acea vreme, lista contractelor în vigoare pentru diverse servicii prestate de agenții economici, clienții instituției bugetare, în vigoare la 1 iulie.
La loc de cinste având în vedere sumele dar și modalitatea directă de alegere a prestatorilor, anume fără licitație, se aflau mai multe societăți comerciale din domeniul mass-media, mai exact TV, radio și on-line.
În total 215.286 lei pentru perioada 3.06.2019 – 31.05.2020 urmau să ajungă în conturile a șase firme fidele președintelui Consiliului Județean Ialomița și nelipsite de la orice ieșire publică a acestuia.
La comanda lui Victor Moraru, Impuls Construct (servicii TV) era contractată să primească 30.000 lei fără TVA, Antena 1 Media (servicii TV) urma să încaseze 75.000 lei fără TVA, Fresh FM (servicii radio) – 14.400 lei fără TVA, Akcent Info Trust (servicii radio) – 30.000 lei, Antena Ialomițeană TV (servicii on-line) era omenită cu 21.600 lei, aceeași sumă fiind trecută și în dreptul Noro Production (servicii on-line).
Cinci dintre cele șase firme beneficiaseră și până în 2019 de contracte parafate pentru același tip de servicii dar la sume considerabil mai mici, 20.000 de euro față de cei 45.000 euro alocați pentru anul electoral!

Firma de tehnoredactare, miluită cu mai multe contracte în aceeași zi

Victor Moraru este extrem de familiarizat cu achizițiile fără licitație. O firmă apărută ca din ceață, Intergroup Engineering, a umflat, în ultimii patru ani, pe mâna actualului șef al Consiliului Județean, 22 de contracte de lucrări publice de la două instituții din Ialomița: CJ Ialomița și primăria Amara. La „serviciu” s-a aflat Victor Moraru, actualul președinte al CJ Ialomița și fost primar al orașului Amara, iar compania, cu un puternic background politic, a umflat de la stat lucrări de peste 47 de milioane de lei, adică peste 10 milioane de euro, majoritatea lucrărilor fiind obținute prin încredințare directă.
După modelul numit Intergroup Engineering, pe care îl vom detalia într-o ediție viitoared, și firma The Four o Five SRL, care se ocupă cu machetare ziarului CJI, a fost miluită cu mai multe contracte în aceeași zi. În fatidica zi de 12 iulie 2019, firmulița de apartament a primit un contract în valoare de 71.000 de lei pentru „promovarea” proiectelor, acțiunilor și evenimentelor organizate de Consiliul Județean. Nimeni din angajații CJI chestionați de noi nu își aduc aminte de vreun eveniment promovat de această firmă. La aceeași dată, aceeași firmă a mai încheiat două contracte în valoare totală de 15 225 de lei pentru realizarea unui website (care o fi ăla?) și mentenanța respectivului site rămas anonim.

Contracte atribuite în aceeași zi către o singură firmă, specialitatea casei!

Trăgând linie și adunând, misterioasa firmă de apartament a primit de la CJ Ialomița 180.875 de lei. Singura activitate la vedere pe care această firmă o derulează este paginarea fițuicii de 8 pagini a CJ. Gurile rele, pe care noi nu le credem, dar trebuie să le băgăm în seamă, spun că prin această manevră Moraru și-a asigurat plata serviciilor de promovare în campania electorală pentru alegerile locale, unde ar vrea să candideze pentru un nou mandat deși PSD nu-l mai desemnează. Nu am găsit încă dovezi în acest sens.
L-am întrebat pe Moraru care este situația acestor contracte și cum se face că instituția își permite să achite cel mai scump serviciu de tehnoredactare din lume- 10.500 lei pentru 8 pagini – când pe piață un asemenea serviciu nu depășește 1000 de lei.
Președintele Consiliului Județean Ialomița a reacționat ca de obicei. Nu știe nimic, habar nu are cine este firma, n-a făcut el contractele. Am încercat să-i sugerăm să întrebe serviciul de achiziții publice despre această afacere. A refuzat și a recomandat, așa cum face ori de câte ori nu are o explicație, să scriem ce vrem…

Cele mai citite

BEC a respins candidaturile Partidului Diaspora Unită și a independentului Paul Octavian Jurma

Biroul Electoral Central(BEC) a respins, marţi, lista candidaturilor propuse de Partidul Diaspora Unită la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul...

Pe timp de război, cresc acțiunile firmelor producătoare de armament

Acțiunile unor mari companii care produc echipamente militare au crescut semnificativ, în contextul războiului din Ucraina și, mai nou, al războiului din Orientul Mijlociu,...

Ciolacu vrea să-i aducă acasă pe românii din Qatar

„ Sunt ferm convins că în Qatar câştigaţi mult mai bine financiar decât aţi fi câştigat în România în acest moment. Eu sper din...
Ultima oră
Pe aceeași temă