7.8 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăPoliticăInvestigație Recorder: În 2019, PSD a plătit către România TV 3.000 de...

Investigație Recorder: În 2019, PSD a plătit către România TV 3.000 de euro pe minut pentru publicitate electorală

Potrivit unei noi investigații Recorder cu privire la sumele plătite de partidele politice către presă și televiziuni, reiese din contractul obținut, că PSD a plătit către România TV în 2019, 3.000 de euro pe minut fără TVA, pentru spoturi electorale, dar și emisiuni întregi prezentate ca promovare electorală.

De altfel, potrivit sursei citate, se pare că o emisiune cu Viorica Dăncilă la România TV a costat 80.000 de euro + TVA, adică 100.000 de euro.

Captură Foto Recorder

Investigația a pornit de la un mail anonim pe care sursa citată l-a primit, iar după câteva luni de documentare, au ieșit la iveală milioanele de euro care pleacă către televiziuni din bani publici, pentru a face campanie politicienilor români.

Bani pentru presă în 2022

În această vară, România Europa Liberă a făcut alte dezvăluiri în acest sens. Sursa citată a prezentat câți bani au încasat partidele de la bugetul de stat în intervalul ianuarie – mai 2022 și cât au utilizat pentru presă și propagandă:

• PSD: 40.071.070 lei bani publici, din care 22.481.716 pentru presă și propagandă
• PNL: 33.970.177 de lei bani publici, din care 14.702.194 pentru presă și propagandă
• USR: 18.312.603 de lei bani publici, din care 992.518 pentru presă și propagandă
• AUR: 8.110.069 de lei bani publici, din care 0 lei pentru presă și propagandă

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) nu folosește, în mod oficial, niciun leu primit din subvenția încasată de la stat. Banii rămân în contul partidului și pot să fie folosiți în orice moment, inclusiv în campaniile electorale din 2024.

AUR a precizat că are contracte cu patru firme, iar valoarea contractelor în intervalul ianuarie – mai a fost dezvăluită într-un răspuns pentru Europa Liberă.

• Snapart Media SRL – 40.000 de lei, materiale video utilizate în mediul online (Youtube, Facebook sau alte site-uri similare) despre activitatea partidului;
• Mediapres Unirea SRL – 80.000 de lei, administrarea paginii partidului, inclusiv contravaloarea licențelor aferente, licențe lunare pentru produse software utilizate în activitatea curentă, promovarea imaginii partidului în spațiul online;
• Promotas Advertising SRL – 40.000 de lei, materiale de promovare a imaginii partidului, precum tricouri personalizare, steaguri personalizate și alte produse similare și utilizate de către membrii partidului în activitatea lor; nu există o valoare constantă, se fac produse după nevoile existente la un anumit moment;
 DGI Multimedia Design SRL – 63.700 de lei, furnizare servicii specifice de promovare pentru alegerile locale parțiale, consultanță specialist comunicare publică, promovare mesaje ale partidului pe rețelele de socializare.

Urmărește România Liberă pe TwitterFacebook și Google News!

Stancu Alexandru
Stancu Alexandru
2017 este anul debutului meu în presă. Am trecut pe la ProTv și Aleph News, iar din vara lui 2021 am devenit editor web la România Liberă.
Cele mai citite

Cu o mână și jumătate pe primul titlu din ultimii 9 ani! FCSB poate deveni campioană în weekend

După patru etape din play-off, FCSB are 13 puncte avans în fruntea Ligii 1 și poate deveni matematic campioană în acest weekend, prin jocul...

Comisia Europeană a simplificat regulile în vamă pentru mărfurile de import, analiză Ey

Prețul efectiv plătit sau de plătit pentru mărfurile de import (valoarea de tranzacție) este unul din elementele de taxare care poate genera probleme complexe...

O fostă câștigătoare de la „Vocea României”, mărturie dureroasă despre experiența nașterii: „A fost foarte traumatizantă. Cadrele medicale înjurau, vorbeau foarte urât!”

Cristina Bălan, artista care în 2015 a câștigat marele trofeu la „Vocea României", a povestit experiența traumatizantă pe care a trăit-o în urmă cu...
Ultima oră
Pe aceeași temă