23.9 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăInternaționalSituație de criză în Canalul Suez. Când ar putea să fie deblocat

Situație de criză în Canalul Suez. Când ar putea să fie deblocat

Comerţul dintre Europa şi Asia se va debloca în curând pe Canalul Suez.

Nava care blochează ruta maritimă de 3 zile poate fi reflotată sâmbătă, totul datorită progreselor semnificative realizate seara trecută.

În acest proces, sute de nave au fost blocate în ambele sensuri ale Canalului Suez, iar unele dintre ele au fost redirecţionate pe alte rute.

Secretarul de presă de la Casa Albă a confirmat că Statele Unite s-au oferit să ajute la operaţiune.

Nava a eşuat din cauza rafalelor puternice de vânt. Aceasta are 400 de metri lungime şi cară în jur de 20.000 de containere la bord. Din cauza greutăţii pe care o susţine, infrastructura navei a suferit deteriorări semnificative.

Canalul face legătura între Port Said și orașul sudic egiptean Suez

Canalul se află în Egipt, conectând Port Said de la Marea Mediterană la Oceanul Indian prin oraşul sudic egiptean Suez de la Marea Roşie. Pasajul permite o expediere mai directă între Europa şi Asia, eliminând necesitatea de a înconjura Africa şi reduce timpul de călătorie cu zile sau săptămâni.

Timpul de tranzit de la capăt la capăt este în medie de aproximativ 13 până la 15 ore, conform descrierii canalului de pe GlobalSecurity.org.

Canalul, deţinut iniţial de investitori francezi, a fost conceput când Egiptul se afla sub controlul Imperiului Otoman la mijlocul secolului al XIX-lea. Construcţia a început în Port Said la începutul anului 1859, excavarea a durat 10 ani, iar proiectul a necesitat aproximativ 1,5 milioane de lucrători. Mulţi lucrători au murit de holeră şi alte boli.

Tumultul politic din Egipt împotriva puterilor coloniale din Marea Britanie şi Franţa a încetinit progresul în construirea canalului, iar costul final a fost dublu faţă de iniţialul proiectat de 50 de milioane de dolari, potrivit New York Times.

Britanicii care au controlat canalul şi-au retras forţele în 1956, după ani de negocieri cu Egiptul, renunţând efectiv la controlul canalului în favoarea guvernului egiptean condus atunci de preşedintele Gamal Abdel Nasser.

Aproximativ 12% din totalul comerţului mondial circulă prin canalul de 120 de mile lungime ceea ce permite navelor containere să evite o călătorie lungă în jurul vârfului sudic al Africii.

Lloyd’s List estimează că mărfurile în valoare de 9,6 miliarde de dolari trec prin canal în fiecare zi. Lloyd’s spune că aproximativ 5,1 miliarde de dolari din acest trafic se îndreaptă spre vest şi 4,5 miliarde de dolari este către est.

Peste 50 de nave traversează canalul în medie în fiecare zi.

Cătălin Șerban
Cătălin Șerban
Cătălin Șerban scrie în presă din anul 2019, iar din februarie 2021 la România Liberă. A fost director de comunicare al Alianței Naționale pentru Restaurarea Monarhiei și președinte al acestei organizații. A primit din partea Casei Regale a României, în anul 2015, Medalia „Regele Mihai pentru Loialitate" pentru organizarea excelentă a Alianței Naționale pentru Restaurarea Monarhiei și pentru devotamentul cu care a promovat ideile și cauza monarhică.
Cele mai citite

Deca, vizită în Sibiu. Agenda ministrului Educației

Ministrul Educației, Ligia Deca, efectuează astăzi o vizită în județul Sibiu. Vizita include participarea la *Gala performanței învățământului preuniversitar din Sibiu, vizitarea a două școli...

România aniversează 20 de ani de apartenență la NATO. Mesajul președintelui Klaus Iohannis

La celebrarea a 20 de ani de la aderarea României la Organizaţia Tratatului Atlanticului de Nord, președintele Klaus Iohannis a declarat că NATO este...

Explozie la Rafinăria Petromidia! Autoritățile au activat Planul Roșu de Intervenție

O explozie s-a produs, vineri, la Rafinăria Petromidia, iar autorităţile au activat Planul Roşu de Intervenţie. Potrivit Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) „Dobrogea”, explozia...
Ultima oră
Pe aceeași temă