16 C
București
luni, 20 septembrie 2021

Scad șansele salvării echipajului submarinului indonezian dispărut în Oceanul Indian

Comunicațiile cu submarinul „KRI Nanggala 402” s-au întrerupt miercuri, 21 aprilie). Submarinul militar construit în Germania între 1978 și 1981 se afla în plin exercițiu militar în Oceanul Indian, la nord de Bali, când a dispărut brusc de pe radare. De atunci, marina indoneziană a căutat fără oprire nava, cu ajutorul altor țări, la bord aflându-se un echipaj de 53 de persoane – 49 de membri ai echipajului, trei tunari și comandantul.

Vineri, SUA au anunțat ajutor aerian din aer pentru găsirea submarinului „KRI Nanggala-402”, cu o masă de 1.395 de tone și lung de aproape 60 de metri. India, Australia, Malaezia și Singapore au răspuns anterior la un apel guvernamental de ajutor.

Căutările s-au concentrat în principal pe o zonă în care un elicopter a descoperit miercuri o pată de ulei în apă. Potrivit șefului de stat major naval Yudo Margono, un obiect metalic a fost semnalat în regiune, la o adâncime de 50 până la 100 de metri, cu o amprentă magnetică extrem de puternică. Autoritățile indoneziene nu au spus clar dacă era vorba de o componentă aparținând „KRI Nanggala-402” sau dacă obiectul plutea sau era așezat pe fundul mării.

„Bănuim că submarinul se află la o adâncime cuprinsă între 600 și 700 de metri”, a declarat joi purtătorul de cuvânt al armatei indoneziene, Julius Widjojono. „Este proiectat pentru a se scufunda la adâncimi cuprinse între 250 și 500 de metri. Dincolo de plafonul maxim, este extrem de periculos”, a menționat Widjojono.

Președintele Indoneziei Joko Widodo a venit vineri în orașul port Banyuwangi de Java, de unde au plecat în căutarea submarinului navele de salvare. Într-o declarație televizată, președintele ceruse anterior indonezienilor să se roage pentru salvarea marinarilor. „Aș dori să le spun familiilor echipajului că sunt alături de ele și că facem tot posibilul pentru a salva toți membrii echipajului aflați la bord”, a fost mesajul lui Widodo

Nava scufundată cântărește peste 1.300 de tone și funcționează cu propulsie diesel. Este un submarin de tip 209 pe care Thyssenkrupp a început să îl construiască în 1978, în octombrie 1981 find livrat în Indonezia.

„Ultima dată când am executat service-ul submarinului în Kiel a fost în 1989”, a declarat un purtător de cuvânt al Thyssenkrupp. În 2012, conform informațiilor oferite de surse indoneziene, submarinul a fost reparat în Coreea de Sud, armamanetul și sistemele de navigație fiind modernizate.

Ultima oră
Pe aceeași temă