6.9 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăInternaționalScad șansele salvării echipajului submarinului indonezian dispărut în Oceanul Indian

Scad șansele salvării echipajului submarinului indonezian dispărut în Oceanul Indian

Comunicațiile cu submarinul „KRI Nanggala 402” s-au întrerupt miercuri, 21 aprilie). Submarinul militar construit în Germania între 1978 și 1981 se afla în plin exercițiu militar în Oceanul Indian, la nord de Bali, când a dispărut brusc de pe radare. De atunci, marina indoneziană a căutat fără oprire nava, cu ajutorul altor țări, la bord aflându-se un echipaj de 53 de persoane – 49 de membri ai echipajului, trei tunari și comandantul.

Vineri, SUA au anunțat ajutor aerian din aer pentru găsirea submarinului „KRI Nanggala-402”, cu o masă de 1.395 de tone și lung de aproape 60 de metri. India, Australia, Malaezia și Singapore au răspuns anterior la un apel guvernamental de ajutor.

Căutările s-au concentrat în principal pe o zonă în care un elicopter a descoperit miercuri o pată de ulei în apă. Potrivit șefului de stat major naval Yudo Margono, un obiect metalic a fost semnalat în regiune, la o adâncime de 50 până la 100 de metri, cu o amprentă magnetică extrem de puternică. Autoritățile indoneziene nu au spus clar dacă era vorba de o componentă aparținând „KRI Nanggala-402” sau dacă obiectul plutea sau era așezat pe fundul mării.

“Bănuim că submarinul se află la o adâncime cuprinsă între 600 și 700 de metri”, a declarat joi purtătorul de cuvânt al armatei indoneziene, Julius Widjojono. „Este proiectat pentru a se scufunda la adâncimi cuprinse între 250 și 500 de metri. Dincolo de plafonul maxim, este extrem de periculos”, a menționat Widjojono.

Președintele Indoneziei Joko Widodo a venit vineri în orașul port Banyuwangi de Java, de unde au plecat în căutarea submarinului navele de salvare. Într-o declarație televizată, președintele ceruse anterior indonezienilor să se roage pentru salvarea marinarilor. “Aș dori să le spun familiilor echipajului că sunt alături de ele și că facem tot posibilul pentru a salva toți membrii echipajului aflați la bord”, a fost mesajul lui Widodo

Nava scufundată cântărește peste 1.300 de tone și funcționează cu propulsie diesel. Este un submarin de tip 209 pe care Thyssenkrupp a început să îl construiască în 1978, în octombrie 1981 find livrat în Indonezia.

„Ultima dată când am executat service-ul submarinului în Kiel a fost în 1989”, a declarat un purtător de cuvânt al Thyssenkrupp. În 2012, conform informațiilor oferite de surse indoneziene, submarinul a fost reparat în Coreea de Sud, armamanetul și sistemele de navigație fiind modernizate.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă